کد خبر: 348438
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۰:۲۸:۳۷
| |

احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس:

صداوسیما به وضعیت 14 هزار کارمند حق الزحمه‌ای توجه کند

احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که صدا و سیما باید به وضعیت درونی خود توجه داشته باشد اظهار کرد: لازم است این سازمان به وضعیت قراردادی 14 هزار کارمند حق الزحمه ای در سراسر کشور توجه کند.

صداوسیما به وضعیت 14 هزار کارمند حق الزحمه‌ای توجه کند
کد خبر: 348438
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۰:۲۸:۳۷

اعتمادآنلاین| احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: از عزم و اراده ریاست قوه قضاییه در برخورد با مفسدین اقتصادی تشکر می‌کنم. این حرکت ایشان بارقه‌ای از امید در دل مردم کشور روشن ساخت. لازم است در خصوص سفری که به بندرعباس داشتند و دستورات قاطعی که برای احقاق حق مردم صادر کردند قدردانی کنیم.

وی افزود: در ایام پایانی عمر مجلس هستیم کارنامه مجلس در دست مردم است این ملت بهترین ارزیاب عملکرد ما نمایندگان هستند. دغدغه معیشت مردم علاوه بر دولت بر دوش مجلس هم است. مردم به بهانه برجام شرایط اقتصادی سختی را تحمل کردند و برای این دشمن دلشاد نشود خم به ابرو نیاورند. آیا می‌توان سوء مدیریت‌ها را ناشی از تحریم دانست؟ جا داشت که در این شرایط سخت مسئولین از تشریفات زائد پرهیز کرده و از ریخت و پاش‌های بی رویه خودداری می‌کردند.

نماینده مردم بندر عباس با اشاره به مشکلات بازنشستگان بیان کرد: آنها جوانی خود را پای خدمات ارزشمند برای نسل کنونی و نسل آینده قرار دادند چرا دولت اراده‌ای برای رفع مشکلات این عزیزان در زمینه حقوق و مزایا و درمان از خودش ندارد؟ ما نمایندگان باید صدای رسای این قشر باشیم.

مرادی گفت: مردم اعم از کارگر و کاسب، معلم و کارمند، کشاورز و صیاد چنین وضعیتی را تحمل می‌کنند آن وقت چه معنایی دارد که مناطق آزاد ما در آزار رساندن به مردم و ایجاد نارضایتی از یکدیگر سبقت بگیرند. در هرمزگان مصداق عینی مردم آزاری را در منطقه آزاری می‌بینیم. آیا برای دولت فامیل بازی در انتصابات مقدم بر زمین خواری و دریا خواری است و اخذ عوارض بی دلیل از مردم بومی مقدم بر فامیل بازی است. دادخواهی از این مردم زجرکشیده برای دولت چه جایگاهی دارد؟

نماینده مردم هرمزگان تصریح کرد: مطالبه گری مردم هرمزگان از گذشته بیشتر شده است و به فضل الهی در آینده به حقوق کامل خود در زمینه اشتغال، بهداشت و درمان، توسعه مدارس دست پیدا خواهند کرد. امروز آثار مطالبه گری در هرمزگان مشهود است؛ به صدا و سیما که همواره بی‌عدالتی‌های موجود را در کشور به نمایش می‌گذارد توصیه می‌کنم نگاهی به درون خود داشته باشد و ببیند چگونه 14 هزار کارمند حق الزحمه‌ای در سراسر کشور صادقانه مشغول خدمت بوده و در انتظار تبدیل وضعیت هستند؛ به ازای هر 50 هزار تومان حق الزحمه یک روز بیمه برای آنها محاسبه می‌شود که به خاطر دستمزد پایان گاهی حقوق یک ماه آن به 10 روز بیمه هم منتج نمی‌شود.

وی در تذکری به وزیر راه گفت: به فکر راه‌های استان باشید و با تخصیص قیر و منابع از تعطیلی پروژه‌ها جلوگیری کنید. همچنین وزیر بهداشت به وضعیت بیمارستان‌های هرمزگان توجه کند لازم است که وزیر آموزش و پرورش مشکلات نیروهای حق التدرسی هرمزگان را حل کند و به معیشت معلمان توجه کند. همچنین رئیس جمهور به وعده‌های خود در خصوص هرمزگان اهتمام بورزد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها