کد خبر: 348483
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۱:۲۸:۰۰
| |

20 نکته از تقابل‌های گذشته اینتر و یوونتوس

در دیدار دو تیم اینتر و یوونتوس که به داربی ایتالیا مشهور است آمار قابل توجهی به ثبت رسیده است.

20 نکته از تقابل‌های گذشته اینتر و یوونتوس
کد خبر: 348483
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۱:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از اسکای اسپورت، اینتر یکشنبه شب در هفته هفتم سری آ ایتالیا به مصاف یوونتوس می‌رود. شاگردان آنتونیو کونته به دنبال کسب هفتمین پیروزی پیاپی‌شان هستند. این در حالی است که یوونتوس می‌خواهد جایگاه خود را از نراتزوی‌ها پس بگیرد.

تقابل دو تیم یک بازی کلاسیک در ایتالیا محسوب می‌شود. با وجود این که اینتر و یوونتوس از یک شهر نیستند بازی دو تیم به داربی معروف است. جیانی برراف، روزنامه نگار مشهور و خالق لقب‌ها در جهان فوتبال در سال 1967 از این بازی به عنوان داربی نام برد.

این عنوان به خاطر جام‌های فراوانی که دو تیم فتح کردند به این بازی داده نشد بلکه به دلیل رقابت شدید میانشان (از جنبه‌های مختلف) با بازی تیم‌های همشهری مقایسه می‌شود.

داربی ایتالیا تکراری‌ترین بازی این کشور است. اینتر و یوونتوس تاکنون 235 بار به مصاف هم رفتند. 172 بازی در سری آ به ثبت رسیده است.

دو تیم برای نخستین بار در سال 1909 در لیگ برابر هم قرار گرفتند. این بازی چهاردهم نوامبر برگزار شد که بیانکونری‌ها در خانه 2 بر صفر پیروز شدند. نخستین برد نراتزوری‌ها تنها دو هفته بعد رقم خورد و این تیم با گل اسکار انگلر یک بر صفر پیروز شد.

در تاریخ 36 بازیکن بین دو تیم رد و بدل شدند. نخستین بازیکن کوئیدو جانفاردونی بود که در سال 1926 با یوونتوس قرارداد امضا کرد و آخرین‌شان کوادوو آساموا بود.

گرانترین انتقال در سال اینتر اتفاق افتاد و زلاتان ایبراهیموویچ با قراردادی به ارزش 24.8 میلیون یورو یوونتوس را ترک کرد و به اینتر پیوست.

بزرگترین پیروزی از آن بیانکونری‌ها بود. این تیم در ژوئن سال 1961 با نتیجه 9 بر یک اینتر را شکست داد. در آن دیدار نراتزوری‌ها تیم جوانان خود را به نشانه اعتراض به زمین فرستاده بودند. در آن روز عمر سیوری 6 گل به ثمر رساند.

بهترین برد برای اینتر در چهارم آوریل 1954 رقم خورد و نراتزوری‌ها با نتیجه 6 بر صفر پیروز شدند. این اتفاق در فصل 54-1953 سری آ رخ داد. لنارت اسکوگلوند سوئدی در این بازی دبل کرد.

تکراری‌ترین نتیجه داربی ایتالیا یک بر صفر به نفع یوونتوس است که در 22 بازی چنین نتیجه‌ای رقم خورده است.

بهترین رکورد پیروزی پیاپی در داربی سری آ به یوونتوس تعلق دارد. هشت برد از آن بیانکونری‌ها شد که در سال‌های 1972 تا 1975 اتفاق افتاد. برای اینتر تنها در دو بازی پیاپی رخ داد.

یوونتوس و اینتر در مدت 16 سال پیاپی در خانه‌های خود در داربی سری آ شکست نخوردند. بیانکونری‌ها رکورد خود را در سال‌های 1966 تا 1982 به ثبت رساندند. در 17 بازی 13 برد و چهار تساوی کسب کردند. برای اینتر اتفاق مشابه افتاد و این تیم در میلان برابر یوونتوس سال‌ها شکست نخورد. این رکورد در سال‌های 1933 تا 1949 به ثبت رسید اما با بازی‌های کمتر نسبت به یوونتوس. اینتر در 14 بازی 10 پیروزی و چهار تساوی کسب کرد.

ارزشمندترین بازیکنان دو تیم بر اساس ترانفسرمارکت روملو لوکاکو (75 میلیون یورو) و کریستیانو رونالدو (90 میلیون یورو) هستند.

ارزش بازیکنان یوونتوس 864 میلیون یورو است و اینتر 535 میلیون یورو. پائولو دیبالا (85 میلیون یورو) و اسکرینیر (60 میلیون یورو) در جایگاه‌های دوم قرار دارند.

الکسیس سانچس، بازیکن کنونی اینتر بیش از دیگر بازیکنان دروازه یوونتوس را باز کرده است. او هر دو گل را با پیراهن ادونیزه به ثمر رساند. در طرف دیگر گونسالو ایگواین توانسته است بیش از همه دروازه بانوی پیر را باز کند. مهاجم آرژانتینی پنج گل به ثمر رسانده است. یک گل با پیراهن یوونتوس و چهار گل با پیراهن ناپولی.

کونته و مائوریتسیو ساری در میان سرمربیانی قراردارند که بیشترین میانگین پیروزی را در سری آ به ثبت رساندند. کونته با میانگین 2.28 در صدر است و ساری با میانگین 2.01 در جایگاه پنجم قرار دارد. ژوزه مورینیو، ماسیمیلیانو آلگری و لئوناردو در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

کونته و ساری برای نخستین بار در سن سیرو به رقابت خواهند پرداخت.

دو سرمربی ایتالیایی می‌دانند که دیدار امشب فینال نیست. اینتر و یوونتوس در تاریخ تنها سه بار فینال را برگزار کردند. این اتفاق دو بار در جام حذفی رخ داد و یوونتوس در فصل 59-1958 توانست 4 بر یک پیروز شود. این تیم در فصل 65-1964 هم با یک گل پیروز شد. اینتر در سوپرجام ایتالیا 2005 توانست با گل خوان سباستین ورون در وقت های اضافه یک بر صفر پیروز شود و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

در میان مهاجم‌های برجسته تنها یک بازیکن توانست در داربی ایتالیا برای هر دو تیم گلزنی کند. روبرتو بونینسنیا 9 گل برای اینتر در سال های 1969 تا 1976 به ثمر رساند و برای یوونتوس در سال‌های 1976 تا 1979 سه بار گلزنی کرد.

در میان گلزنان داربی نام یک دروازه‌بان هم دیده می‌شود. تولدو فرد اول دیدار اینتر و یوونتوس در 19 اکتبر 2002 بود. بیانکونری‌ها یک بر صفر پیش بودند که همه بازیکنان نراتزوری‌ها برای آخرین ضربه کرنر به محوطه جریمه حریف رفته بودند. توپ وارد دروازه شد.

همه به سمت دروازه‌بان اینتر رفتند و او را در آغوش گرفتند. او گل تاریخی داربی ایتالیا را به ثمر رساند. تصاویر تلویزیونی نشان دادند که در لحظه آخر توپ به پای کریستین ویری برخورد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها