نمایش «المسیح فی الطف» به دلیل مشکلات سیاسی عراق لغو شد

کوروش زارعی گفت: اجرای نمایش «المسیح فی الطف» به دلیل مشکلات سیاسی عراق و اغتشاشات خیابانی نا تمام ماند.

نمایش «المسیح فی الطف» به دلیل مشکلات سیاسی عراق لغو شد
کد خبر: 348489
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۱:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری و کارگردان تئاتر درباره لغو اجرای نمایش «المسیح فی الطف» گفت: نمایش «المسیح فی الطف» نوشته ابوقاسم حیادار است که من یک ایده کارگردانی امروزی و معاصر بر آن وارد کردم. این نمایش محصول مشترک کشور ایران، سوریه و عراق بود که در تئاتر ملی بغداد اجرا می‌شد.

او با بیان اینکه قرار بود بیست و پنج روز در آن تالار اجرا کنیم، گفت: این کار محصول محنا از مجموعه‌های سازمان فرهنگی هنری اوج است و علیرضا کوه فر و خیرالعبور هم تهیه کننده کار بودند.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری و کارگردان تئاتر بیان کرد: در روز دوازدهم اجرای نمایش «المسیح فی الطف» با اولین روز اغتشاشات در کشور عراق مصادف شد.

زمانی که تعداد بسیار زیادی از تماشاگران در سالن نمایش بودند به ما گفتند اجرا را تعطیل کنید، زیرا دو چهارراه بالاتر از سالن نمایش مرکز اغتشاش بود، اما ما از لغو اجرای نمایش خودداری کردیم و درب‌های سالن نمایش را بستیم و نیرو‌های امنیتی اطراف تالار بودند تا اجرا را به پایان رساندیم.

زارعی با اشاره به اینکه در روز بعد دستگاه‌های امنیتی و دوستان ایرانی ما در عراق گفتند که اجرای نمایش به صلاح نیست، بیان کرد: سیزده روز اجرا رفتیم و به خاطر مشکلات سیاسی کشور عراق و اغتشاشات خیابانی مجبور به نیمه تمام گذاشتن کار شدیم و رها شدن این نمایش اجباری بود اما اتفاقات خوبی برای نمایش در آن سیزده روز رخ داد و مخاطبان عراقی ارتباط خوبی با نمایش المسیح فی الطف» برقرار کردند و استقبال خوبی هم از نمایش شد، اما متاسفانه شرایط اجازه ادامه کار را نداد.

وی درباره اجرای مجدد نمایش «المسیح فی الطف» گفت: قطعا این نمایش را روز به صحنه خواهم برد؛ از کربلا، نجف و خود مردم و هنرمندان و مسئولان فرهنگی بغداد و تئاتر کشور عراق از ما درخواست داشتند که در شرایط مناسب، نمایش «المسیح فی التفت» را در استان‌های دیگر عراق به اجرا ببریم.

زارعی درباره پیاده روی اربعین و کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه همایش گفت: من در عراق بودم و متاسفانه آثار ارسالی را ندیم، ولی 56 اثر به دبیرخانه ارسال شده و همکاران از کیفیت آثار بسیار راضی بودند و به سختی آثار برگزیده را انتخاب کردند. هنوز هم گروه‌های مختلف با ما تماس می‌گیرند و اصرار دارند در این همایش شرکت کنند، ولی شرایط مالی برای اعزام بیش از 190 نفر از هنرمندان را نداریم؛ قرار بود 120 نفر از هنرمندان اعزام شوند، اما 70 نفر به ما اضافه شدند که دلیل آن هم کیفیت خوب آثار بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها