کد خبر: 348535
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۳:۲۲:۰۰
| |

نوروزی، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس:

زمان اجرای مصوبه اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران از سال 96 است

حسن نوروزی، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، گفت: تمامی وزارت خانه‌ها مکلف به اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران از سال 96 هستند.

زمان اجرای مصوبه اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران از سال 96 است
کد خبر: 348535
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۳:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، در مورد موضوع اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران، گفت: بر اساس بند 6 ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است به ایثارگران دارای کمتر از 25 درصد جانبازی و رزمندگانی که بیش از 6 ماه خدمت داوطلبانه در مناطق عملیاتی داشته باشند حقوق و مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر را لحاظ کند و به عبارتی ایثارگر با مدرک لیسانس دارای شرایط مذکور برای دریافت حقوق و مزایا باید فوق لیسانس محاسبه شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر این اساس دولت این مصوبه قانونی را در سال 96 ابلاغ و اجرا کرد و سپس سازمان اداری و استخدامی به دلیل شبهات به وجود آمده از اجرای آن سرباز زد و تاکید کرد منظور این مصوبه پرداخت حقوق نیست بنابراین وجوه واریز شده باید به ما بازگردانده شود.

وی افزود: مجلس نیز استفساریه‌ای تهیه و مصوبه قانونی را تفسیر کرد که در کنار اعمال یک مقطع تحصیلی برای ایثارگران کمتر از 25 درصد و رزمندگان دارای بیش از 6 ماه خدمت داوطلبانه در مناطق عملیاتی پرداخت حقوق نیز در دستور کار قرار گیرد بنابراین زمان اجرای این مصوبه قانونی سال 96 یعنی زمان تصویب و اجرای برنامه ششم است نه سالی که استفساریه را تدوین کردیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اداره کل توسعه منابع انسانی مجلس نیز به زودی با صدور ابلاغیه‌ای زمان اجرای مصوبه را سال 96 اعلام می‌کند بنابراین از آنجایی که مجلس این مصوبه را از سال 96 اجرایی می‌کند تمامی دستگاه ها نیز باید به همین صورت عمل کنند و این ابلاغیه را برای تمامی وزارت‌خانه ها ارسال خواهیم کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها