کد خبر: 348550
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

جبار کوچکی‌نژاد، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

طرح شفافیت آرا به سرانجام نمی‌رسد/ طرح شفافیت آرا با گسترده کردن دامنه نهادهایی که باید آرایشان شفاف شود، از خاصیت افتاد

جبار کوچکی‌نژاد، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، گفت: معتقدم مجلس باید شفافیت آرا را آغاز کند و بعد از مشخص شدن نتیجه، باید دید نیاز اجتماعی این است که رأی نهادهای دیگر شفاف شود یا نه. سپس باید در مورد شفاف شدن سایر نهادهای تصمیم‌گیر، تصمیم‌گیری کرد.

طرح شفافیت آرا به سرانجام نمی‌رسد/ طرح شفافیت آرا با گسترده کردن دامنه نهادهایی که باید آرایشان شفاف شود، از خاصیت افتاد
کد خبر: 348550
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به طرح شفاف‌سازی آرای نظام تقنینی کشور، گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان کمی مورد مناقشه قرار گرفت و به انحراف رفت. شفاف شدن رأی نمایندگان خواسته مردم بود.

او ادامه داد: معنایی ندارد که شورای انقلاب فرهنگی و نهادهای اینچنینی را که بحث‌هایشان خاص خودشان است شفاف کنیم. لزومی ندارد که بحث‌های شورای نگهبان هم علنی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به نامشخص بودن نتیجه شفافیت آرای نمایندگان گفت: معتقدم باید مجلس شفافیت آرا را شروع کند و بعد از مشخص شدن نتیجه، باید دید نیاز اجتماعی این است که رأی نهادهای دیگر شفاف شود یا نه. سپس باید در مورد شفاف شدن سایر نهادهای تصمیم‌گیر، تصمیم‌گیری کرد.

کوچکی‌نژاد توضیح داد: در طرح شفاف‌سازی آرای نظام تقنینی کشور آمده است که مذاکرات نهادهای تصمیم‌گیر هم باید علنی باشد؛ برای مثال در شورای نگهبان صلاحیت افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد که مذاکرات اعضای این شورا نباید پخش شود. بخشی از مسائل شورای نگهبان حتی درباره مصوبات مجلس، محرمانه است. به نظر می‌رسد شفافیت آرا درباره شورای نگهبان لازم نیست.

او با انتقاد از گسترش شفافیت آرا به تمامی نهادهای تصمیم‌گیر تاکید کرد: با گسترده کردن نهادهایی که باید آرایشان شفاف شود، این طرح را عملاً از خاصیت انداختیم. من از امضاکنندگان این طرح هستم و به دنبال شفافیت هستیم، اما باید ابتدا دید که شفافیت چقدر به نفع کشور است بعد آن را بسط داد.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: ما می‌خواستیم آرای نهادهایی همچون مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند شفاف و علنی باشد. با روشی که طرح شفافیت آرا پیش می‌رود این طرح به سرانجام نمی‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها