کد خبر: 348576
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۴:۳۰:۱۹
| |

علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی:

اولویت نخست فدراسیون کشتی المپیک است

علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی، گفت: اولویت نخست ما المپیک است و سعی داریم جام باشگاه‌های جهان در سال 2019 را نیز برگزار کنیم تا انگیزه‌ای برای تیم‌های حاضر در لیگ باشد.

اولویت نخست فدراسیون کشتی المپیک است
کد خبر: 348576
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۴:۳۰:۱۹

اعتمادآنلاین| علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی، امروز (یکشنبه) در نشست هم‌اندیشی لیگ برتر کشتی در سال 98 گفت: فشارهایی روی ما بود که لیگ را امسال برگزار نکنیم. از سوی دیگر نمی‌خواستیم لیگ به شکل فصلی برگزار شود چون ثمره‌ای برای کشتی نداشت.

وی اظهار داشت: در جلسه مدیران فنی و سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به جمع بندی در مورد برگزاری لیگ به صورتی که از سوی سازمان لیگ اعلام شد، رسیدیم و البته سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی حق دارند، چرا که نگران نفرات اصلی هستند، با این وجود در سال پیش از المپیک همراهی کاملی با ما داشتند.

دبیر یادآور شد: مقرر شد که مربیان ملی در تمامی رده های سنی در لیگ برتر حضور نداشته باشند. لیگ برای فدراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین خاطر سعی کردیم امسال با همکاری سازمان صدا و سیما پوشش تلویزیونی کاملی هم داشته باشیم.

در این نشست «عبدالمهدی نصیرزاده» رییس سازمان لیگ، «سیدجلال عسگری» دبیر فدراسیون، «محسن کاوه» مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و نمایندگان باشگاههای حاضر در لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی حضور داشتند.

رییس سازمان لیگ کشتی نیز گفت: با توجه به مکاتباتی که با صداوسیما صورت گرفته و لزوم پخش زنده لیگ، مقرر شده مسابقات در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته برگزار شود. همچنین هر تیمی که 3 ملی‌پوش در تیم‌های امید و ارتش داشته باشد، می‌تواند درخواست تعویق مسابقه‌اش در لیگ را داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تقویم فشرده مسابقات در سال 98 بعد از جلسات کارشناسی مجبور شدیم زمان لیگ برتر کشتی فرنگی را کمی کوتاه‌تر کنیم و در همین راستا باید مسابقات هر هفته در یک شهر برگزار شود. البته اجرایی شدن این برنامه منوط به تایید باشگاه‌هاست و باید با تعامل کارها پیش برود.

نصیرزاده همچنین خاطر نشان کرد: در بحث معافیت مالیاتی، باشگاه‌ها می‌توانند با توجه به مذاکرات صورت گرفته نامه‌ای را به رییس فدراسیون ارسال کنند تا به نهادهای مربوطه ارجاع شود. همچنین در در رابطه با حامیان مالی و تبلیغات محیطی لیگ هم سهم فدراسیون و باشگاه ها 50-50 خواهد بود.

«ملک محمد بویری» نماینده باشگاه سیناصنعت ایذه نیز پیشنهاد کرد که سهمیه‌ای برای حضور برترین کشتی‌گیران لیگ در انتخابی تیم ملی در نظر گرفته شود که مقرر شد این موضوع توسط کادرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها