کد خبر: 348583
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۴:۴۳:۲۹
| |

حمله مسلحانه به دفتر شبکه تلویزیونی «العربیه» و «الحدث» در بغداد

تعدادی از شبکه‌های تلویزیونی که در طول پنج روز گذشته به عنوان شبکه‌‌های تحریک کننده به تظاهرات در بغداد شناخته می شدند، در معرض حملات افراد مسلح ناشناس و بعضا گلوله‌های کاتیوشا قرار گرفتند.

حمله مسلحانه به دفتر شبکه تلویزیونی «العربیه» و «الحدث» در بغداد
کد خبر: 348583
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۴:۴۳:۲۹

اعتمادآنلاین| دفاتر دو شبکه تلویزیونی «العربیه» و «الحدث» وابسته به عربستان سعودی که در طول پنج روز گذشته تقریبا کل برنامه های عادی خود را تعطیل کرده بودند و به بزرگنمایی و تحریک تظاهرات در عراق می پرداختند شب گذشته (شنبه) یک گروه مسلح با حمله به آن همه تجهیزات و وسایل این دو رسانه سعودی را تخریب کرد.


براساس گزارش رسانه های محلی به نقل از منابع سعودی افراد مسلح ناشناس که بر صورت های خود نقاب زده بودند با حمله به داخل دفتر العربیه و الحدث، همه وسایل و تجهیزات آنها را تخریب کردند.


طبق گزارش این سایت، نیروهای امنیتی محافظ دفتر در روزهای گذشته بر اثر فشار تظاهر کنندگان، ناچار به عقب نشینی و ترک محل ماموریت خود شده بودند.


از طرفی نماینده سابق پارلمان و مسوول شبکه تلویزیون «ان آر تی» عراق نیز در صفحه شخصی خود امروز «یکشنبه» اعلام کرده است که افراد مسلح ناشناس با حمله به دفتر ان آر تی، تمامی تجهیزات آن را تخریب کردند.


«سروه عبدالواحد» گفته است که افراد مسلح ناشناس حتی تلفن های همراه و پول تو جیبی کارکنان شبکه را به سرقت برده و بعد از تخریب همه تجهیزات از محل متواری شدند.


تلویزیون «الفرات» ارگان خبری جریان حکمت ملی (سید عمار حکیم) که موضع اپوزیسیون را علیه دولت عراق اتخاذ و از تظاهرات های اخیر اعلام حمایت کرده بود، نیز حوالی ساعت 4 صبح امروز یکشنبه مورد حمله چند راکت کاتیوشا قرار گرفت.


یک منبع در داخل الفرات به خبرنگار ایرنا گفت که راکت کاتیوشا به ساختمان این شبکه تلویزیونی عراق اصابت نکرده و به ساختمان استراحت نیروهای محافظ الفرات اصابت کرده است.


پیش از این نیز جمعه شب گذشته شبکه تلویزیون «دجله» وابسته به براداران «کرابله» (استان الانبار) در معرض حمله یک گروه مسلح قرار گرفته بود.


سایت دجله اعلام کرده است که یک گروه مسلح ناشناس با حمله به مقر این شبکه تلویزیونی در بغداد، تجهیزات آن را تخریب کرد.

گزارش‌ها از تمامی این حملات مسلحانه و راکت های کاتیوشا حاکیست که این حملات هیچ تلفات جانی یا مصدومیتی به دنبال نداشته و فقط باعث خسارات مادی به تجهیزات و سیستم ها و استدیوهای پخش تلویزیونی شده است.


همه این شبکه‌های تلویزیونی اعلام کرده اند که فعالیت شان متوقف نمی شود و همچنان به پوشش حوادث و تحولات عراق ادامه می دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها