کد خبر: 348614
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۵:۲۹:۳۸
| |

نهادی نیست که بر امنیت جرثقیل‌های سنگین نظارت کند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت ایمنی جرثقیل‌های سنگین در پایتخت گفت: نهادی بر سلامت این جرثقیل‌ها نظارت ندارد و به همین منظور شاهد حوادث تکراری در این زمینه هستیم.

نهادی نیست که بر امنیت جرثقیل‌های سنگین نظارت کند
کد خبر: 348614
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۵:۲۹:۳۸

اعتمادآنلاین| ‌ جلال ملکی اظهار داشت: حادثه روز گذشته سقوط جرثقیل سنگین در داخل محوطه شهربازی بسیج روی داد که اگر این حادثه حدود 10 متر آن طرف‌تر روی می‌داد بر روی ساختمان‌های مسکونی می‌افتاد و شاهد تلفات بیشتری بودیم.

وی با بیان اینکه علت سقوط این جرثقیل توسط کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی است افزود:‌ این جرثقیل سنگین به هنگام کار دچار واژگونی شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: هیچ نهاد مشخصی بر روی این جرثقیل‌های متحرک و همچنین جرثقیل های تاورکرین (برج ساز) نظارت دقیق نمی‌کند و مسئولیت اصلی آنها برعهده پیمانکاران ساختمانی است.

وی خاطرنشان کرد: معمولا این جرثقیل‌های سنگین هنگام فعالیت به دلیل فرسودگی قطعات از قسمت های مختلف مثل شیلنگ‌های هیدرولیکی و جک‌ها دچار حادثه می‌شوند.

به گفته ملکی گاهی مواقع نیز اپراتورهای این جرثقیل‌ها به دلیل مهارت ناکافی، همچنین جابه‌جایی بار بیش از ظرفیت دچار واژگونی می‌شوند.

به گفته سخنگوی آتش نشانی تهران لازم است نهادی مشخص بر نحوه فعالیت جرثقیل‌های سنگین و نیز تاورکرین‌ها نظارت دقیق داشته باشد.

ملکی گفت: همچنین نیاز است تجهیزات فنی این جرثقیل‌ها نیز بررسی شود و حتما باید جرثقیل های فرسوده از چرخه فعالیت خارج شوند.

به گزارش ایرنا ساعت 12:18 روز گذشته یک جرثقیل سنگین در مجموعه شهربازی بسیج در شرق تهران واژگون که در این حادثه 2 نفر کشته و چهار مصدوم روانه بیمارستان شدند.

در همان لحظات اولیه بروز این حادثه پیمانکار این پروژه دستگیر شد.

این حادثه سقوط جرثقیل نخستین حادثه نبوده زیرا طی چند ماه گذشته چند بار دیگر چنین حوادث مشابهی در نقاط مختلف شهر تهران رخ داده و ضرورت نظارت بر تجهیزات پیمانکاران ساخت و ساز را دوچندان کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها