کد خبر: 348620
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۵:۳۸:۰۱
| |

وزیر انرژی آمریکا، دخالت در «اوکراین‌گیت» را رد کرد

«ریک پِری» وزیر انرژی آمریکا هر گونه دخالت در جریان درخواست دونالد ترامپ از اوکراین برای تحقیق درباره فساد احتمالی «جو بایدن» را رد کرده است.

وزیر انرژی آمریکا، دخالت در «اوکراین‌گیت» را رد کرد
کد خبر: 348620
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۵:۳۸:۰۱

اعتمادآنلاین| به موازات تشدید دامنه افراد درگیر در پرونده «اوکراین‌گیت» در آمریکا و ادامه اظهارنظرها درباره استیضاح دونالد ترامپ، وزیر انرژی آمریکا هر گونه دخالت در این ماجرای جنجالی را رد کرده است.

«ریک پِری» وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌ان» (کریستین برادکستینگ نِتورک) به جنجال‌ها درباره دخالتش در ماجرای اوکراین‌گیت و همچنین انتشار یک خبر در پایگاه «آکسیوس» درباره اظهارات منتسب به ترامپ پاسخ داد.

پایگاه آکسیوس به نقل از منابع مطلع خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌و‌گو با رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان این کشور گفته که دلیل تماس تلفنی خبرساز 25 جولای (سوم مهرماه) او با رئیس‌جمهور اوکراین، درخواست وزیر انرژی آمریکا بوده است. این تماس تلفنی منجر به آغاز رسوایی اوکراین گیت شده است.

وزیر انرژی آمریکا با رد هر گونه دخالت در ماجرای اوکراین گیت به شبکه سی‌بی‌ان گفت: «من هرگز درباره این موضوع با رئیس‌جمهور صحبتی نکردم و از او چیزی هم در این رابطه نشنیدم، من یک گفت‌و‌گو و تماس تلفنی در این باره با رودی جولیانی (وکیل ترامپ) داشتم و با سفیر سابق (آمریکا در اوکراین) هم صحبت داشتم و همچنین با سفیر کنونی هم صحبت کرده‌ام. با همه آن اسم‌هایی که در رسانه‌ها نام برده شده است صحبت کردم اما خداوند شاهد است که حتی یک بار هم در این گفت‌‍و‌گوها نام بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق و نه پسرش برده نشد».

به گفته وزیر انرژی دولت ترامپ که به نمایندگی از دولت او در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور اوکراین شرکت کرده بود، او در صحبت با مقام‌های مختلف تنها «درباره موضوع فساد در این کشور (اوکراین)» صحبت کرد و به هیچ عنوان حرفی از بایدن در کار نبوده است.

اظهارات ریک پِری در حالی مطرح شده که طبق گزارش آکسیوس، ترامپ در توضیح تماس تلفنی سوم مهرماه خود با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «تنها دلیلی که من این کار را کردم، درخواست ریک (پری وزیر انرژی آمریکا) بود تا درباره چیزی درباره تاسیسات ال‌ان‌جی (با زلنسکی صحبت کنم)».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها