وزیر دفاع آمریکا خبر داد:

حملات هوایی آمریکا در افغانستان افزایش پیدا کرده است

وزیر دفاع آمریکا خبر داد که عملیات نظامی این کشور علیه طالبان و دیگر گروه‌های مسلح در افغانستان افزایش یافته است.

حملات هوایی آمریکا در افغانستان افزایش پیدا کرده است
کد خبر: 348676
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۷:۱۰:۳۱

اعتمادآنلاین| ‎ «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا عملیات نظامی خود علیه افراد مسلح در افغانستان را افزایش داده است.

به نوشته پایگاه «پالیتیکو»، وی که روز جمعه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «ما حملات خود علیه طالبان را از زمانی که گفت‌وگوها با شکست مواجه شد افزایش داده‌ایم. رئیس جمهور از ما خواسته تا در پاسخ به حملاتی که طالبان و دیگران در سرتاسر افغانستان انجام می‌دهند اقدامات را افزایش دهیم.»

این برای نخستین بار است که پنتاگون به طور رسمی تأیید می‌کند که ارتش آمریکا عملیات خود در افغانستان را طی هفته‌های اخیر افزایش داده است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنانش گفت گام‌هایی که در افغانستان برداشته می‌شود سرعت قابل توجهی دارند.

دولت ترامپ ماه پیش به صورت غیرمنتظره مذاکرات با طالبان را برای پایان دادن به جنگ 18 ساله در افغانستان متوقف کرد. ترامپ در توئیتی مدعی شد که قرار بوده در «کمپ دیوید» با هیأتی از طالبان دیدار کند، اما چون این گروه اخیرا در کابل بمبی منفجر کرده، او از انجام این دیدار منصرف شده است.

قرار بود در این دیدار توافقی که از زمستان سال گذشته تحت مذاکره قرار داشت نهایی شود. این توافق نیروهای آمریکایی در افغانستان را از 14 هزار نفر کنونی به 8600 نفر کاهش داده و در مقابل طالبان را متعهد می‌کرد وارد مذاکرات صلح مستقیم با دولت فغانستان شده و گروه‌های تروریستی بین‌المللی نظیر القاعده را نیز محکوم کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها