کد خبر: 348690
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۸:۰۷:۱۸
| |

اختصاص 500 دستگاه اتوبوس برای راهپیمایی جاماندگان اربعین

شهردار منطقه 20 گفت: تعداد 500 دستگاه اتوبوس از مبادی پارکینگ ضلع جنوب شرق، جنوب و خیابان فدائیان اسلام به مقاصد شهرک 13 آبان، نازی آباد، صالح آباد، راه آهن و خانی آباد، دولت آباد، میدان شوش، میدان خراسان، خاوران، باقر شهر و کهریزک برای جابجایی راهپیمایی جاماندگان اربعین پیش‌بینی شده است.

اختصاص 500 دستگاه اتوبوس برای راهپیمایی جاماندگان اربعین
کد خبر: 348690
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۸:۰۷:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ فرهاد افشار شهردار منطقه 20 تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: افتخار داریم به واسطه همجواری با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) میزبان خیل عظیمی از جاماندگان زیارت اربعین حسینی هستیم که مسیر 17 کیلومتری را از میدان امام حسین(ع) تهران تا شهرری پیاده روی می‌کنند.

افشار با اشاره به اینکه کمیته پشتیبانی ستاد اربعین شهرستان ری برعهده شهرداری منطقه 20 است، گفت: در راستای ایجاد تسهیلات حداکثری و به منظور خدمات رسانی بهینه به راهپیمایان روز اربعین و سهولت در تردد شهروندان، چارت ستاد اربعین در این کمیته تشکیل شده و با 6کمیته زیرمجموعه آماده خدمت رسانی به زائران هستیم.

افشار به اجرای تبلیغات محیطی، آماده سازی امکانات رفاهی و تمهیدات امنیتی در مسیر راهپیمائی اشاره کرد و افزود: استقرار ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی برای ارائه خدمات فرهنگی، ارزشی و پذیرایی در طول مسیر به گونه‌ای انجام خواهد شد تا ضمن سهولت تردد شهروندان، با تدابیر اندیشه شده نظارت بر فعالیت ایستگاه های پذیرائی انجام شود.

وی ادامه داد: ضمن پهنه بندی هر یک از نواحی این منطقه، اکیپ‌های شهربان و معبربان، ماشین آلات خدمات شهری، جایگاه استراحت زائران، سرویس های بهداشتی پرتابل و دستگاه های مه پاش در مسیر راهپیمائی مستقر می‌شوند.

وی درخصوص کاهش سرفاصله زمان قطارها از سوی شرکت بهره برداری مترو گفت: در روز اربعین فاصله حرکت خط یک مترو از 6 دقیقه به 4 دقیقه کاهش پیدا می کند و در صورت ازدحام به 2 دقیقه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

شهردار منطقه 20 تصریح کرد: تعداد 400 دستگاه اتوبوس دو کابین و یکصد دستگاه اتوبوس تک کابین از مبادی پارکینگ ضلع جنوب شرقی میدان شهدای شاملو، ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و خیابان فدائیان اسلام مقابل بیمارستان فیروزآبادی به مقاصد شهرک 13 آبان، نازی آباد، صالح آباد، راه آهن و خانی آباد، دولت آباد، میدان شوش، میدان خراسان، خاوران، باقر شهر و کهریزک پیش بینی شده است.

افشار با اشاره به اعمال محدودیت های ترافیکی افزود: 50 دستگاه ون از میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تا پایانه مترو شهرری و از ابتدای بلوار امام حسین (ع) تا پایانه مترو جوانمرد قصاب به صورت رایگان به راهپیمایان خدمات رسانی خواهد کرد و همچنین به منظور تسهیل تردد شهروندان پارکینگ های ضلع شرق و جنوب حرم آماده سازی شده است.

وی با تاکید بر زیباسازی و آراستگی محورهای راهپیمائی گفت: با نصب پرچم های سیاه، بنرهای اطلاع رسانی و طرح های فرهنگی در مسیر راهپیمائی و همچنین پوشش تلویزیونهای شهری با پیامهای اربعین؛ فضاسازی مناسب این ایام صورت گرفته است.

افشار با اشاره به فعالیت کمپین خادمین افتخاری اربعین حسینی در این روز بیان کرد: بازپیرایی فضاهای سبز، رفع موانع فیزیکی، مرمت و لایروبی انهار و بهسازی روکش آسفالت از جمله اقداماتی است که در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال انجام است.

اپلیکیشن ستاد اربعین راه اندازی شد

شهردار منطقه 20به تشکیل کمیته فناوری های نوین و به کارگیری تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری برای تسهیل انتقال اطلاعات به زائران، خادمین افتخاری و عوامل درون سازمانی اشاره کرد و گفت: با طراحی یک اپلیکیشن امکان مکان یابی و شناسائی نزدیک ترین مکان خدمات رسانی، ردیابی گمشدگان، تعیین مسیرهای اتوبوسرانی و مترو،برگزاری مسابقات و مشارکت های شهروندی، دل نوشته، توئیت و عکاسی برای زائران پیاده روی اربعین حسینی پیش بینی شده است.


افشار اضافه کرد: حجم این اپلیکیشن 2 مگ است و از فردا در کافه بازار قابل دانلود است که زائران با نصب این نرم افزار در هر نقطه از مسیر می توانند به امکانات مورد نظر دستیابی داشته باشند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها