تازه واردهای تیم ملی می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند؟

مارک ویلموتس در اردوی تیم ملی برای بازی با کامبوج و بحرین روی نام بازیکنان شاخصی خط قرمز کشیده است.

تازه واردهای تیم ملی می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند؟
کد خبر: 348762
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۰۸:۵۲:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ مارک ویلموتس در فهرست 23 نفره بازیکنان تیم ملی برای دیدار با کامبوج و بحرین روی نام چند بازیکن خط قرمز کشید. او همچنین چهره‌های جدیدی همانند محمد محبی، مرتضی منصوری و پیام نیازمند را برای این اردو فراخوانده است.

بازیکنی مانند علیرضا جهانبخش که برابر هنگ‌کنگ پاس گل داد، جایی در تیم ملی ندارد تا برخلاف یکی، دو دهه گذشته که برخی از بازیکنان علی‌رغم نداشتن تیم باشگاهی یا عملکرد ضعیف در رقابت‌های باشگاهی، در تیم ملی حضور داشتند، دیگر به تیم ملی دعوت نشوند.

در این گزارش به عملکرد برخی از بازیکنان دعوت شده و همچنین خط خورده‌ها نگاهی می‌اندازیم.

تازه‌واردها

رشید مظاهری و پیام نیازمند: دو دروازه‌بان حاضر در این اردو در ماه‌ها و سال‌های اخیر در تیم ملی حضور داشتند و در مقاطعی از فهرست تیم ملی خط خوردند اما این دو دروازه‌بان در شش هفته ابتدایی لیگ برتر و جام حذفی گلی دریافت نکردند و توانستند جای سید حسین حسینی و امیر عابدزاده را بگیرند.

دو دروازه‌بان آماده سپاهان و تراکتور کماکان پشت سر بیرانوند قرار دارند و برای رسیدن به پیراهن شماره یک تیم‌ملی در انتظار تصمیم کادر فنی تیم ملی هستند.

مرتضی منصوری: برجسته‌ترین بازیکن دعوت شده به این اردو مدافع 29 ساله سپاهان است که برای نخستین بار در اردوی تیم ملی حضور دارد و به جای کاپیتان استقلال انتخاب شده است. او بعد از نمایش خوب با شهرخودرو در لیگ هجدهم و کسب سهمیه آسیایی به سپاهان آمد و به مهره اصلی خط دفاعی تیم قلعه نویی تبدیل شد و با صدرنشینی تیمش و ثبت شش بازی بدون گل خورده توانسته برای نخستین بار و در 29 سالگی به تیم ملی برسد.

با این حال او کماکان پشت سر رامین رضاییان قرار دارد که تقریبا هر هفته برای تیمش در قطر بازی می‌کند و توانسته چند گل هم به ثمر برساند.

محمد محبی: محبی با زدن گل دوم سپاهان به پرسپولیس، بیشتر میان اهالی فوتبال شناخته شد اما او در اردوی کوتاه مدت تیم ملی در تیر ماه به عنوان بازیکن شاغل در لیگ یک به تیم ملی آمد. محبی در این فصل با نظر امیر قلعه نویی به سپاهان ملحق شد تا جای بازیکنی مانند مهرداد محمدی را پر کند و به خوبی توانسته از پس این نقش برآید اما باید دید او می‌تواند به جای بازیکنی مانند جهانبخش ایفای نقش کند یا خیر.

مهرداد محمدی: لژیونر ایرانی شاغل در فوتبال پرتغال که در یک ماه اخیر توانسته گل‌های موثری را برای تیمش به ثمر برساند و به بازیکن اصلی تیمش در پرتغال تبدیل شود، بعد از غیبت در اردوی شهریور ماه، مجددا به تیم ملی دعوت شده است. او در تیرماه و اردوی کوتاه مدت تیم ملی حضور داشت و اکنون این فرصت را دارد که در بازی رسمی برابر کامبوج و بحرین به میدان برود.

مهدی طارمی: طارمی بعد از عملکرد درخشان در پرتغال و پشت سر گذاشتن مصدومیتش، به تیم ملی دعوت شده و این فرصت را دارد که در بازی با کامبوج به میدان برود و حتی مانند نخستین بازی با سوریه در مقابل ویلموتس گلزنی کند.

خط خورده‌ها

سید حسین حسینی و امیرعابدزاده: دو دروازه‌بانی که در اردوی قبلی و برای بازی با هنگ کنگ روی نیمکت تیم ملی بودند، عملکرد متفاوتی داشتند.

حسینی تقریبا در تمام بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی گل خورده و عملکرد قابل دفاعی نداشته است و طبیعی است که به تیم ملی دعوت نشود.

عابدزاده هم که در فصل گذشته دروازه‌بان اصلی تیمش بود، در این فصل به روی نیمکت تبعید شده و کادر فنی تیم ملی هم با استناد به همین موضوع و درخشش لیگ برتری‌ها جای او را به نفر دیگری داده است.

وریا غفوری: کاپیتان استقلال که به جز جام جهانی تقریبا در تمام اردوهای تیم ملی حضور داشته، با افت تیمش در فصل جاری، جایگاهش را در تیم ملی از دست داد و تقریبا در رقابت با رقیب همیشگی خود یعنی رامین رضاییان عقب مانده است.

علیرضا جهانبخش: هافبک ایرانی شاغل در فوتبال انگلیس که در برابر هنگ کنگ اقدام به ارسال پاس گل کرد، در این اردو غایب است. او از سال 2014 تاکنون به طور مداوم در اردوهای تیم ملی حضور داشت اما بدبیاری‌های او در انگلیس و غیبت در بازی‌های برایتون موجب چشم‌پوشی ویلموتس از گران‌ترین فوتبالیست حال حاضر فوتبال شده است.

جهانبخش در این فصل هیچ گاه در فهرست 18 نفره تیمش حضور نداشته و فقط در جام اتحادیه به میدان رفته است.

مهدی ترابی: هافبک چپ پرسپولیس که در این فصل پشت سر وحید امیری بازی می‌کند، نتوانسته نظر ویلموتس را جلب کند و سرمربی تیم ملی به سایر بازیکنان لژیونر و لیگ برتری همانند محمد محبی و مهرداد محمدی اعتماد کرده است تا مهدی علی رغم حضور در همه بازی‌های تیمش فعلا جایی در اندیشه‌های سرمربی بلژیکی تیم ملی نداشته باشد.

الله‌یار صیادمنش: جوان‌ترین گلزن تیم ملی بعد از حضور در دو اردوی تیم ملی، در این اردو جای خود را به مهدی طارمی داده است. صیادمنش بعد از انتقال به استانبول‌اسپور به منظور کسب تجربه، کماکان به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌رود و برای حضور در اردوهای آتی تیم ملیف باید بهتر از سه مهاجم باتجربه و لژیونر ایرانی عمل کند.

فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی به این شرح است:

1. علیرضا بیرانوند
2. محمد رشید مظاهری
3. پیام نیازمند

4. سید مجید حسینی
5. حسین کنعانی زادگان
6. مرتضی منصوری
7. میلاد محمدی
8. محمد نادری
9. رامین رضاییان
10. مرتضی پورعلی گنجی
11. سیاوش یزدانی

12. امید ابراهیمی
13. احسان حاج صفی
14. علی کریمی
15. احمد نوراللهی
16. مسعود شجاعی

17. وحید امیری
18. کریم انصاری فرد
19. اشکان دژاگه
20. مهرداد محمدی
21. محمد محبی
22. سردار آزمون
23. مهدی طارمی

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها