3 علامت هشداردهنده حمله قلبی را بشناسید

یکی از کلیشه‌ای‌ترین صحنه‌ها برای حملات قلبی، سوزش قفسه سینه و درد در دستان است اما جالب است بدانید این موضوع کلیشه‌ای همیشه صادق نیست و گاهی برخی علائم ساده نشان می‌دهند در معرض حمله قلبی قرار دارید.

3 علامت هشداردهنده حمله قلبی را بشناسید
کد خبر: 348839
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۰۷:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از کلیشه‌ای‌ترین صحنه‌ها برای حملات قلبی، سوزش قفسه سینه و درد در دستان است اما جالب است بدانید این موضوع کلیشه‌ای همیشه صادق نیست و گاهی برخی علائم ساده نشان می‌دهند در معرض حمله قلبی قرار دارید.

برخی علائم هشداردهنده وجود دارند که می‌توانند پیش از وقوع حالات خطرناک به شما نشان دهند که در معرض خطر حمله قلبی قرار دارید.

بر اساس یک مطالعه که در سال 2016 توسط انجمن قلب آمریکا انجام شد، 45 درصد از کل حملات قلبی ایالات متحده در «سکوت» رخ می‌دهد. بنابراین بهتر است به علائم هشداردهنده توجه کنید:

گرگرفتگی

حتی اگر شما خانمی هستید که در آستانه یائسگی قرار دارید، نباید به طور مکرر گرگرفتگی را تجربه کنید. بر اساس یک مطالعه جدید، زنان و مردانی که مرتب دچار گرگفتگی می‌شوند، فارغ از آزمایش‌های هورمونی بهتر است به لحاظ وضعیت قلبی مورد بررسی قرار گیرند.

سرگیجه

احساس سرگیجه دائمی نیز می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بر اساس مطالعه انجمن سلامت قلب حدود 24 درصد از بیماران مرد و 27 درصد از بیماران زن از سرگیجه به عنوان یکی از علائم مربوط به انسداد قلبی که تجربه کرده‌اند، یاد کرده‌اند.

تنگی نفس

فعالیت‌های زیاد مانند کار کردن و پیاده‌روی و عبور کردن از پله‌ها باعث می شود نفس نفس بزنید و این طبیعی است اما اگر وقتی خم می‌شوید تا کفش خود را ببندید یا از روی مبل بلند می‌شوید، نفستان به شماره می افتد، بهتر است سری به پزشک متخصص قلب بزنید چرا که احتمال دارد با مشکل قلبی روبه‌رو شوید.


منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها