کد خبر: 348930
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۲:۳۹:۲۳
| |

محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس:

باید ترس از آینده و معیشت را با اقتدار و تدبیر دور کنیم

محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس، گفت: وقت آن است که هدایت‌های دوراندیشانه مقام معظم رهبری را برای پرچم‌داری صلح و همزیستی در منطقه و دفاع از رویکردها و دستاوردهای برجام محقق کنیم.

باید ترس از آینده و معیشت را با اقتدار و تدبیر دور کنیم
کد خبر: 348930
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۲:۳۹:۲۳

اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس، در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به مشکلاتی مثل تأمین آب شرب و بهداشت در حوزه انتخابیه‌اش گفت: بانک مرکزی مشکل تسویه‌حساب‌ ارزی و استفاده فعالان اقتصادی از ارز صادراتی را حل کرده و وزارت اقتصاد با اختصاص خط اعتباری از محل صد درصد مانده سپرده‌ها برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد فرصت ایجاد بیش از 30 هزار شغل جدید در استان را فراهم کند.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه «جوانان و زنان جامعه نیروهای توسعه پایدار هستند» آن‌ها را تأثیرگذار دانست و گفت: باید حقوق آن‌ها را پاس بداریم و از توانمندی آن‌ها در پیشبرد مقاصد نظام و اداره کشور استفاده کنیم. محیط زیست کشور و عرصه‌های ورزشی نیازمند حمایت مجموعه حاکمیت و مشارکت گسترده مردم است. موانع فراروی فعالان و علاقه‌مندان به این عرصه‌ها را برداریم و با رفع تنگ‌نظری‌ها و محدودیت‌ها فرصت خدمت بی‌مزد و منت را از آن‌ها نگیریم.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: این تحریم‌ها ملت بزرگ ایران و طبقات آسیب‌پذیر از بیمار گرفته تا کودک و تنگدست هدف گرفته است. نظام، دولت و همه قوا باید با تقویت سرمایه اجتماعی، ارتقاء تاب آوری ملی و تحکیم اقتدار سیاسی و نهایتا با تدبیر و دیپلماسی به شرایط فعلی غلبه کند. وقت آن است که هدایت‌های دوراندیشانه مقام معظم رهبری در جهت پرچم‌داری صلح و همزیستی در منطقه و دفاع از رویکردها و دستاوردهای برجام چنانکه رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کردند، محقق کنیم.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه «باید ترس از آینده و معیشت را با اقتدار و تدبیر دور کنیم» گفت: کشور به مدیریت اجرایی، قضایی و تغنیمی نیازمند بوده و بالاتر بردن سطح کارآمدی، شفافیت، اعتماد، اصلاحات و مبارزه همه جانبه با فساد جزئی از این ضرورت است.

وی افزود: باید فراتر از مبارزه با مفسد عمل کنیم چرا که اگر این تیغ دو لبه درست به کار گرفته نشود موجب تضعیف قدرت مدیریت‌های سالم و کارآمد، فرار سرمایه‌داران و یأس کارآفرینان می‌شود و باید با پدیده فساد به نحوی مقابله کرد تا به اصلاحات سودمند ساختاری منجر شود.

تابش در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری که از طرف مقام معظم رهبری ارائه شد، گفت: این سیاست‌های فرصت مناسبی که بر پایه آن مجلس که میزانش رأی ملت است و در رأس امور قرار دارد را مستقر کنیم.

تابش در پایان نطق خود با اشاره نزدیکی انتخابات مجلس گفت: انتخابات زبان سخن گفتن مردم با هم، حاکمیت با مردم و مردم با حاکمیت و جریان‌های سیاسی است. این گفت‌وگوی ملی موجب اقتدار ملت و نظام در جهان می‌شود پس باید با تمهید مقدرات شایسته‌، نخبگان را ترغیب و عموم مردم را به مشارکت عملی فرا بخوانیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها