کد خبر: 349013
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۵:۱۸:۴۷
| |

سیدحجت اله علم الهدی، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه:

گروه فقه قضا در پژوهشگاه قوه قضاییه تشکیل می‌شود

سیدحجت اله علم الهدی، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه، از تشکیل گروه فقه قضا در این پژوهشگاه خبرداد.

گروه فقه قضا در پژوهشگاه قوه قضاییه تشکیل می‌شود
کد خبر: 349013
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۵:۱۸:۴۷

اعتمادآنلاین| سید حجت اله علم الهدی، رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه دیدار و گفتگو کرد.

صادقی در این دیدار با اشاره به لزوم تقویت سرمایه اجتماعی قوه قضاییه بر ضرورت وجود مرکز اختصاصی افکار سنجی در بدنه قوه قضاییه تاکید کرد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود نشست‌ها و میزگردهای تخصصی با حضور صاحبنظران برگزار شده و از مطالب ثبت و ضبط شده برای استخراج ایده و نکته استفاده شود، افزود: در نهایت برای تکمیل، تدوین و انتشار نسخه نهایی می‌توان ایده‌های جمع‌آوری شده را برای حاضران در نشست ارسال کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم همکاری پژوهشگاه برای جریان‌سازی در قوه قضاییه در خصوص حبس‌زدایی گفت: لازم است برای گفتمان‌سازی پیرامون حبس زدایی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس بین قضات، دانشگاهیان و قانونگذاران کار جدی شود.

صادقی با اشاره به همکاری با پژوهشگاه در زمینه تولید محتوا برای راه‌اندازی ویکی حقوقی، اظهار کرد: برای این منظور وظیفه انتشار محتوای تولید شده توسط پژوهشگاه بر عهده معاونت فرهنگی قوه قضاییه است.

علم الهدی در ادامه این دیدار ضمن اعلام آمادگی حداکثری برای تامین نیازمندی‌های پژوهشی معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: برای این منظور می‌توان کارگروه مشترکی میان پژوهشگاه و معاونت فرهنگی تشکیل داد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشگاه اظهار کرد: استفاده از نخبگان علمی و دانشگاهی به عنوان هیئت علمی برای تامین نیازهای قوه قضاییه از برنامه‌های پژوهشگاه است.

وی در ادامه افزود: با استفاده از ظرفیت سرباز نخبه‌های معرفی‌شده توسط دانشگاه عالی دفاع ملی در پژوهشگاه می‌توانیم گام موثری برای رفع نیازهای پژوهشی قوه قضاییه برداریم.

علم الهدی با اشاره به تشکیل گروه فقه قضا در پژوهشگاه از پیشنهاد معاون فرهنگی قوه قضاییه مبنی بر گردآوری اسناد تاریخی مربوط به قوه قضاییه و راه‌اندازی موزه و مرکز اسناد استقبال کرد و برای راه‌اندازی این مرکز اعلام آمادگی کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها