کد خبر: 349032
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال 97 کدام‌اند؟/ چاوشی در صدر پرفروش‌ها نشست/ «ایران من»، تنها اثر غیرپاپ در بین پرفروش‌ها

سایت بیپ‌تونز که یک وب‌گاه بارگذاری موسیقی فارسی‌زبان است چندروز پیش پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال 97 را اعلام کرد و آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی و «ایران من» همایون شجریان در صدر پرفروش‌های این سایت قرار گرفتند.

پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال 97 کدام‌اند؟/ چاوشی در صدر پرفروش‌ها نشست/ «ایران من»، تنها اثر غیرپاپ در بین پرفروش‌ها
کد خبر: 349032
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تبسم کشاورز- این روزها به خاطر عوامل متعددی مانند عدم رعایت کپی‌رایت، سود کم، پایمال شدن حق‌وحقوق خواننده و تهیه‌کننده‌ها کمتر کسی آلبوم ‌موسیقی منتشر می‌کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، این ضرر و زیان‌ها باعث شده که بازار تک‌آهنگ‌ها داغ‌تر شود و خوانندگان به جای انتشار آلبوم، بیشتر روی تک‌آهنگ‌ها مانور بدهند. اما با این وجود همچنان هستند خواننده‌ها و تهیه‌کنندگانی که خود را سپر بلا کرده و در این آشفته بازار فضای موسیقی، آلبوم‌هایشان را روانه بازار می‌کنند.

چند روز پیش پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال 97 بر اساس آمار منتشرشده از سایت بیپ‌تونز اعلام شد. براساس همین آمار سبک کلاسیک ایرانی با تعداد 118 آلبوم منتشرشده و سبک پاپ با 85 آلبوم منتشرشده به عنوان پرفروش‌ترین آثار در بازار شناخته شدند. پس از آن و با فاصله، سبک کلاسیکال با 45 آلبوم منتشرشده در رتبه سوم قرار گرفت.

در ادامه 7 آلبوم پرفروش سال 97 را مرور می‌کنیم:

«ابراهیم»، پرفروش‌ترین آلبوم سال 97

آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی در سبک پاپ در رتبه اول پرفروش‌ها قرار گرفت. «ابراهیم» نهمین آلبوم محسن چاوشی است که با تنظیم‌ فرشاد حسامی و شهاب اکبری و با نوازندگی عادل روح‌نواز، میثم مروستی و توحید نوری منتشر شده است.

این آلبوم در مجموع هشت ترانه دارد و ترانه‌سرای تمام قطعات آن، حسین صفا است.

این مجموعه شامل تک‌آهنگ‌هایی با عنوان «ببر به نام خداوندت»، «در آستانه‌ی پیری»، «همراه خاک اره»، «لطفا به بند اول انگشت سبابه‌ات بگو»، «ای ماه مهر»، «جهان فاسد مردم را،» «ما بزرگ و نادانیم» و «تو در مسافت بارانی» است.

موسیقی

«ایران من»، تنها آلبوم غیرپاپ بین پرفروش‌ها

در سبک کلاسیک ایرانی آلبوم «ایران من» به خوانندگی همایون شجریان درصدر پرفروش‌های سال 97 قرار دارد. آهنگ‌سازی این آلبوم بر عهده‌ی سهراب پورناظری بوده است.

«ایران من» شامل دوازده قطعه آواز و تصنیف است که در آن از سروده‌های شاعران کهن و معاصر مثل فردوسی، سعدی، خواجه شمس‌الدین محمد، اسحاق انور، پوریا سوری و اهورا ایمان بهره گرفته شده است.

در این آلبوم علاوه بر نوازندگان ایرانی، تعدادی نوازنده خارجی نیز حضور دارند و بخش‌هایی از ضبط این پروژه در خارج ایران انجام شده است.

در این اثر «دل‌نیا آرام» به عنوان خواننده سوپرانو حضور داشته و از نوازندگان آن می‌توان به تهمورس پورناظری، آزاد میرزاپور، حسین رضایی‌نیا، آتنا اشتیاقی، استفانی بیبو، سارا چازین و گابریل بیستلین اشاره کرد.

این آلبوم شامل قطعات «نوروز»، «مقدمه قلاب و آواز قلاب»، «مرگ اسفندیار»، «نوروزخوانی»، «آواز من کجا باران کجا»، «خوب شد»، «نوروز»، «ابر بهار»، «ایران من»، «اسفند»، «تصنیف قلاب» و «کمانچه و مقدمه و آواز مرگ اسفندیار» است.

موسیقی

«شال»، بهترین کار کاوه آفاق

سبک راک با آلبوم «شال» کاوه آفاق در رتبه‌ی بعدی پرفروش‌های سال 97 نشسته است. این آلبوم که به گفته‌ی خواننده آن شامل بهترین کارهای اوست، دومین آلبومی است که کاوه آفاق پس از آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» روانه‌ی بازار کرده است.

در این آلبوم موزیسین‌هایی چون آرمان مهربان، اشکان دباغ، پدرام آزاد، شهاب آفاقی و آرین نائینی با کاوه آفاق همکاری کرده‌اند.

این آلبوم شامل قطعات «شال»، «ملودی»، «باشگاه بازنده»، «امسال»، «تو (گلادیاتور)»، «غم بی‌پایان»، «پرانتز»، «دل»، «منجی» و «مرز مرده» است.

موسیقی

«شهر دیوونه»، تقدیمی به افشین یداللهی

آلبوم «شهر دیوونه» احسان خواجه‌امیری نیز در بین پرفروش‌ها به چشم می‌خورد. این آلبوم شامل 10 آهنگ است که به تهیه‌کنندگی مجید عبدی تولید و پخش شده است. خواجه‌امیری این آلبوم را به افشین یداللهی تقدیم کرده است.

ترانه‌های آلبوم «شهر دیوونه» را روزبه بمانی، زهرا عاملی، آرش محرابی، مهدی ایوبی و ساره تاجیک سروده‌اند.

این آلبوم شامل قطعات «شهر دیوونه»، «ترکم کرد»، «غریبه»، «لب تر کن»، «تو بارون»، «با دلم»، «میرم»، «وقتی می‌خندی»، «خلاصم کن» و «صحنه» است.

موسیقی

«کجا باید برم»، اولین آلبوم روزبه بمانی

اولین آلبوم رسمی منتشرشده از روزبه بمانی به نام «کجا باید برم» نیز در لیست پرفروش‌ها قرار دارد. البته او قبل از این آلبوم قطعاتی چون «خرقه»، «بدون تاریخ بدون امضا»، «من حافظم» و... را نیز منتشر کرده است. ترانه‌سرایی و آهنگسازی این آلبوم را هم خود روزبه بمانی انجام داده است.

این آلبوم شامل قطعات «کجا باید برم»، «تمرین تنهایی»، «عاشقی»، «من حافظم»، «شلیک»، «به من نگو عاشق»، «خونه‌ی قدیمی»، «چالوس»، «جنون»، «سلام»، «بغض 30 ساله»، «خودم خواستم» و «خسته شدم» است.

موسیقی

«دریا»، آلبوم برادران عدل‌پرور

نام مسیح و آرش عدل‌پرور هم در لیست پرفروش‌ها به چشم می‌خورد. آلبوم «دریا» اولین آلبوم رسمی منتشرشده از این دو برادر است. تنظیم، میکس و مسترینگ این کار بر عهده‌ی مسعود جهانی بوده است.

این آلبوم شامل هفت قطعه به نام‌های «نمی‌رم»، «دریا»، «نگرانم»، «منتظر نباش»، «صد ریشتری»، «آروم قدم بزن» و «بد به دل» است.

موسیقی

«زندگی کن»، برای مردم کرمانشاه

آلبوم «زندگی کن» رضا صادقی که به گفته‌ی خودش عاشقانه‌ترین آلبوم زندگی اوست هم در این لیست دیده می‌شود.

این آلبوم با 14 قطعه به نام‌های «زندگی کن»، «عشق من تویی»، «هست یا نیست»، «هنوز عاشقتم»، «راحت رفت»، «قبل رفتنت»، «چوک دهاتی»، «تلافی»، «خسته میشم»، «بزار عاشقت باشم»، «تا بوده همین بوده»، «بغض و باروت»، «عزیزوم» و «عاشق که میشی» منتشر شده است.

رضا صادقی در یادداشتی درباره این آلبوم نوشته است:‌ «این آلبوم رو با همه‌ی قلبم تقدیم می‌کنم به مردم شریف و نجیب کرمانشاه، که در سخت‌ترین شرایط، زندگی کردن رو به همه ایران و جهان یاد دادن با عشق...»

موسیقی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها