کد خبر: 349053
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۷:۰۴:۳۹
| |

تصمیم ناگهانی ترامپ درباره سوریه کاملا غیرمسئولانه است

نامزد انتخابات آتی آمریکا، تصمیم دولت این کشور درباره عقب‌نشینی از شمال سوریه را «کاملا غیرمسئولانه» خواند.

تصمیم ناگهانی ترامپ درباره سوریه کاملا غیرمسئولانه است
کد خبر: 349053
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۷:۰۴:۳۹

اعتمادآنلاین| برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور درباره عقب‌نشینی نظامی از شمال سوریه به شدت انتقاد کرد.

او در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: من مدت‌هاست معتقدم آمریکا باید به مداخلات نظامی در خاورمیانه به شکلی مسئولانه پایان دهد. اما اطلاعیه ناگهانی ترامپ درباره عقب‌نشینی از شمال سوریه و حمایت از حمله ترکیه اقدامی کاملا غیرمسئولانه است. این تصمیم احتمالا به درد و رنج و بی‌ثباتی بیشتر منتهی می‌شود.

کاخ سفید بامداد دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد. یک عضو دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد، آمریکا به فرماندهی «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که اکثریت آن‌ها را یگان‌های مدافع خلق تشکیل می‌دهند، اعلام کرده است که در صورت حمله ترکیه، از آن‌ها دفاع نخواهد کرد.

واشنگتن و آنکارا در حالی برای انجام عملیات در خاک سوریه برنامه‌ریزی می‌کنند که دمشق بار‌ها این دو کشور را متجاوز به خاک خود خوانده و خواستار خروج فوری آن‌ها از سوریه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها