کد خبر: 349084
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۹:۲۰:۴۲
| |

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری:

در دل شرایط خطیر کشور بن‌بست وجود ندارد/ در اقتصاد کشور فروپاشی صورت نگرفت

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: تامین معیشت مردم در سخت‌ترین شرایط ممکن است اما همان‌طور که در اقتصاد کشور فروپاشی صورت نگرفت، در زندگی مردم نیز این اتفاق نخواهد افتاد.

در دل شرایط خطیر کشور بن‌بست وجود ندارد/ در اقتصاد کشور فروپاشی صورت نگرفت
کد خبر: 349084
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۹:۲۰:۴۲

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری امشب 15 مهر، در همایش ملی روز روستا و عشایر در بیرجند با اشاره به اینکه برای حل مسائل منطقه، جمهوری اسلامی بخشی از راه حل منطقه است، بیان کرد: در حد توان خود، دولت، ملت و نظام ایستاده‌ایم و با این توان طرح‌های آمریکا را شکست دادیم.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: ثبات در اقتصاد ایران باعث شد تا در بهار امسال نسبت به سال گذشته 320 هزار و در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته 863 هزار شعل جدید ایجاد شود.

وی با اشاره به موقعیت، شرایط و مردم و سابقه تاریخی و تمدنی خراسان جنوبی افزود: تلاش داریم زمینه‌های توسعه جدی استان را با استفاده از لستعدادها فراهم کرده و مشکلات را برطرف کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر، تصریح کرد: برگزاری این همایش در استان‌ها ابتکار جالبی بود. این استان درصد بالایی جمعیت روستایی دارد؛ مسئله روستا و عشایر جزء مسائل جدی و تعیین کننده ایران است.

وی با بیان اینکه باید برای تاریخ و بناهای تاریخی خراسان جنوبی ارزش قائل بود، تصریح کرد: مسئولان موظف هستند گذشته غرورافرین ملت ایران را انتشار داده و انتقال دهیم.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: با وجود اینکه توریست‌ها برای دیدن روستاهای مرزی به این استان سفر می‌کنند، اما بسیاری از مسئولان کشور اسم این روستاها را نمی‌دانند.

جهانگیری ادامه داد: روستاها جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیاری دارد و با توجه به آن‌ها می‌توانیم اقتصاد کشور را به خودکفایی نزدیک کنیم.

وی با اشاره به نقش پررنگ روستاها در زمینه امنیت غذایی، تصریح کرد: 122 میلیون تن محصولات کشاورزی در روستاها تولید می‌شود. در این دولت میزان منفی تراز تجاری بخش کشاورزی کشور به شدت کاهش پیدا کرده است.

جهانگیری با بیان اینکه کارهای بزرگی در زمینه روستاها انجام شده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی بر مبنای عدالت شکل گرفته و یکی از جنبه‌های عدالت رسیدگی به روستاهای کشور است.

وی با لشاره به اجرای اقدامات کم سابقه و بی سابقه در دولت یازدهم و دوازدهم، تصریح کرد: در این دولت کارهای بزرگی در زمینه گازرسانی و آب و خاک اتفاق افتاد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره با ایجاد بیش از 200 هزار شغل در روستاها، افزود: کشور در شرایط خطیری است، اما در دل این شرایط خطیر بن بست وجود ندارد.

جهانگیری اظهار کرد: از نظر وزنی 22 درصد صادرات در شش ماهه 98 افزایش پیدا کرده است و بالاترین رشد و موفق ترین عملکرد در بورس ایران حاصل شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه توسعه استان تهیه می‌شود، افزود: یکی از کارهایی که قول داده بودیم در استان انجام شود راه آهن بود که به هر حال باید راه آهن از خراسان جنوبی عبور کند.

جهانگیری ادامه داد: امروز توافق‌های خوبی در منطقه سربیشه امضا شد که چهار نقطه آن منطقه را چهار دستگاه ملی به عهده گرفتند که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقادمتی محرومیت از این منطقه برطرف شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های اثربخش استاندار خراسان جنوبی، یادآور شد: برای مجتمع‌های آبرسانی از ظرفیت‌ها استفاده شده تا بتوانیم مسئله آبرسانی را در روستاها رفع کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها