کد خبر: 349094
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

عراق، تظاهرات و زیارت اربعین!

عراق به مدت چند روز شاهد تظاهرات و اغتشاشات گسترده بود، اغتشاشاتی که تمامی مناطق شیعه‌نشین عراق از بصره تا بغداد را درنوردید و زبانه‌های آن تا منطقه کرکوک هم رسید.

عراق، تظاهرات و زیارت اربعین!
کد خبر: 349094
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- عراق به مدت چند روز شاهد تظاهرات و اغتشاشات گسترده بود، اغتشاشاتی که تمامی مناطق شیعه‌نشین عراق از بصره تا بغداد را درنوردید و زبانه‌های آن تا منطقه کرکوک هم رسید.

صرف نظر از تایید یا تقبیح این تظاهرات، مساله قابل توجه حضور گسترده و متمرکز چند رسانه خاص همچون العربیه و الحره در کوچک‌ترین کوچه‌های عراق است، به نحوی که تصاویر این تظاهرات چند دقیقه بعد از وقع آن در صفحات اجتماعی این شبکه‌ها و صفحات و سایت‌های همسو به شکل گسترده‌ای منتشر می‌شوند.

این امر حکایت از استقرار میدانی خبرنگاران (در 2 بعد مثبت و منفی) رسانه‌های مذکور در تمام خاک عراق دارد.

با این حال این پرسش برای هر فردی که مسائل عراق را حتی دورادور پیگیری می‌کند مطرح می‌شود که چرا خبر درگیری چند عراقی در لحظه مخابره می‌شود، اما همان خبرنگار به خود زحمت نمی‌دهد، حتی یک بار، از عبور هزاران نفری خبر دهد که چند خیابان آن‌طرف‌تر پیاده عازم کربلا هستند؟

چرا خبر درگیری در یک خیابان فرعی باید با تمرکز بسیار زیادی منتشر شود، اما حضور هزاران نفر با پای پیاده در خیابان اصلی و جاده بین‌شهری باید نادیده گرفته شود؟

قرار است در این بین چه چیزی پنهان بماند؛ آیا حقیقتی وارونه جلوه داده می‌شود یا توطئه بزرگ‌تری در کار است؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها