گلایه مبلغ از اجرای تبعیض‌آمیز قانون «از کجا آورده‌ای»

مرتضی مبلغ، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، گفت: اگر اجرای قانون از کجا آورده‌ای بدون هیچ تبعیض و کاملا شفاف باشد در افکار عمومی هم آثار سازنده‌ای از خود باقی می‌گذارد و در سطح وسیع‌تر در روند اداره کشور هم موثر خواهد بود.

گلایه مبلغ از اجرای تبعیض‌آمیز قانون «از کجا آورده‌ای»
کد خبر: 349115
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۰۸:۳۸:۴۷

اعتمادآنلاین| مرتضی مبلغ، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، در ارتباط با اجرایی شدن قانون از کجا آورده‌ای برای مسئولان کشور، گفت: این قانون باید از سال‌ها پیش اجرا می‌شد. دلایل عدم اجرا شدنش را باید بررسی کرد و دید چرا تا به امروز اجرا شدنش به تعویق افتاده است؛ به نظرم، خود همین موضوع جای بحث جدی دارد.

وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: اجرا شدن چنین قانونی بسیار خوب است؛ اما شاهد هستیم که بسیاری از قوانین اینچنینی به شکل تبعیض‌آمیزی اجرا می‌شود؛ یعنی به جای اجرای بی‌چون‌ و چرای‌ قانون، به یک روند کاملا سیاسی تبدیل می‌شود.

این فعال سیاسی در تقبیح اجرای تبعیض آمیز برخی قوانین گفت: در چنین شرایطی قوانینی که برای رفع مشکلات طراحی شده‌اند ناکارآمد می‌شوند و به ضد خودش تبدیل می شوند. اگر واقعا قانون قانون است باید برای همه اجرا شود.

وی افزود: به جز موضوع مطرح شده در بسیاری از عرصه‌های دیگر هم همین طور است؛ یعنی با بخشی از مفاسد برخورد می شود، اما با بخش دیگر برخورد نمی‌شود، یا نهایت در خفا برخورد جزئی صورت می گیرد.

مبلغ یادآور شد: برای بخشی مبارزه با فساد و یا اجرای قوانین به صورت تبعیض‌آمیز به یک جریان پروپاگاندا تبدیل شده است و زمانی که دنبال‌شان می‌کنیم به رگه‌های سیاسی می‌رسیم.

وی تاکید کرد: اگر اجرای قانون از کجا آورده‌ای بدون هیچ تبعیضی اجرا و شفاف باشد در افکار عمومی هم آثار سازنده‌ای از خود باقی می‌گذارد و در سطح وسیع‌تر در روند اداره کشور هم موثر خواهد بود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: یکی از دلایلی که افکار عمومی به شدت افت پیدا کرده و آسیب بزرگی به آن وارد شده برخورد سیاسی و تبعیض‌آمیز با مفاسد است. به طور کلی عدم توجه به بعضی از مشکلات و بزرگ سازی مشکلات دیگر بیش از وزن خودش اعتماد افکار عمومی را از بین می‌برد. در این میان مهم ترین موضوع برخوردهای سیاسی وتبعیض‌آمیز با پدیده‌هایی همچون فساد است.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت: وقتی برخی جریانات بویژه جریانات تندرو با نگاه سیاسی موضوعی را بزرگ‌سازی می‌کنند به شدت افکار عومی را تخریب می‌کنند. آن‌ها با رفتار خود دست به اعمالی می زنند که دودش به چشم همه می رود. همه مخصوصا دستگاه قضایی باید از نگاه سیاسی و تبعیض‌آمیز بویژه در رابطه با مسائلی که جنبه عمومی دارند فاصله بگیریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها