مهران قربانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای:

کرایه حمل زائر از مرز مهران تا نجف 4 برابر می‌شود

مهران قربانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای گفت: هم اکنون قیمت متعارف برای جابه‌جایی زائران از مرز مهران تا نجف 120 هزار تومان است که در روز‌های پایانی قیمت آن به 4 برابر افزایش می‌یابد.

کرایه حمل زائر از مرز مهران تا نجف 4 برابر می‌شود
کد خبر: 349161
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۰۹:۳۱:۲۴

اعتمادآنلاین| مهران قربانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سیستم حمل و نقل عمومی در پشت مرز‌های مهران به روال عادی بازگشته است، گفت: خوشبختانه طرف عراقی تمامی وسایل حمل و نقل از جمله اتوبوس، سواری و ون را آماده کرده است.

او گفت: هیچ مشکلی در رفت و آمد زائران بعد از مرز وجود ندارد و با توجه به اینکه یک پنجم از زائران وارد کشور شده‌اند مشکل کمبود در این بخش برطرف شده است.

او به هزینه‌های حمل زائران بعد از مرز به سمت نجف هم اشاره کرد و گفت: به دلیل آنکه بخش حمل و نقلی در این حوزه بر عهده بخش خصوصی عراق است بنابراین تابع عرضه و تقاضا است. در شرایط خاص و با توجه به افزایش حجم مسافران قیمت‌ها در این محدوده افزایش می‌یابد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: اکنون قیمت متعارف هزینه حمل زائر از مرز مهران تا سمت نجف 120 هزار تومان است، گفت: در روز‌های نزدیک به اربعین ممکن است قیمت‌ها تا 4 برابر نیز افزایش پیدا کند بنابراین زائران باید به میزان کافی نقدینگی همراه خود داشته باشند.


او با بیان اینکه واقعیت کشور عراق هم اکنون به این صورت است، گفت: مسافران رفت و آمد خود را به سمت مرز مهران برنامه ریزی کنند تا در روز‌های پایانی با قیمت‌های نجومی هزینه‌های حمل از کشور عراق رو به رو نشوند.

قربانی یادآور شد: تردد هم اکنون در سه مرز از جمله مهران چذابه و شلمچه به صورت عادی است و تمامی ناوگان‌های حوزه‌های حمل و نقلی برای جا به جایی زائران آماده هستند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: نظارت کامل بر سیستم حمل و نقلی و فروش بلیت وجود دارد و به شدت با گران فروشی در این بخش برخورد خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها