کد خبر: 349212
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

منصور غلامی، وزیر علوم در صحن علنی امروز مجلس؛

تمام تلاش خود را برای حمایت از دانشجویان انجام می‌دهیم

منصور غلامی، وزیر علوم، فناوری و تحقیقات، در صحن علنی امروز مجلس درباره اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی بیان کرد: ما به دنبال تقاضامحور کردن پایان‌نامه‌های دانشگاهی بوده و یک سامانه برای تامین اعتبار پژوهش‌های دانشگاهی ایجاد شده است. رابطه بین صنعت و دانشگاه رو به بهبود است.

تمام تلاش خود را برای حمایت از دانشجویان انجام می‌دهیم
کد خبر: 349212
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور غلامی، وزیر علوم، فناوری و تحقیقات، در جلسه علنی امروز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی وزارت علوم برای ارتقاء سطح کیفی رفاهی دانشجویان، اساتید دانشگاهی و همچنین اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در پاسخ به نماینده مبارکه، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و مبدا تحول و توسعه علمی کشور شده‌اند که نتیجه آن ارتقاء جایگاه علمی کشور و همچنین افزایش مراکز توسعه و تحقیقات علمی است. حمایت‌هایی که در این بخش صورت می‌گیرد وظیفه ماست و تمام تلاش خود را متناسب با امکاناتی که در اختیار داریم انجام می‌دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص اشتغالزایی دانش آموختگان دانشگاهی علی‌رغم این‌که این موضوع از حوزه مسئولیت وزارت علوم خارج است تمام توانمندی و ظرفیت خود را در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به کار گرفته‌ایم. در خصوص حمایت‌های مالی و رفاهی از دانشجویان توانمندی ما در حد ظرفیتی است که از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیار قرار می‌گیرد و اگر در بخش‌هایی با کاستی مواجه است به ظرفیت صندوق رفاه دانشجویان باز می‌گردد که منابع مالی این صندوق نیز از ردیف‌های بودجه تامین می‌شود.

وزیر علوم، فناوری و تحقیقات در ادامه تصریح کرد: در خصوص اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی تمام تلاش وزارتخانه ما در این سال‌ها تقاضامحور کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی و ایجاد یک سامانه برای تامین اعتبار پژوهش‌ها بوده است. سازوکار مناسبی برای ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها تعریف شده و دانشجویان در دوره تحصیلی می‌توانند با بخش صنعتی چه دولتی و چه خصوصی در ارتباط بوده و در نهایت نیز به بازار کار آن ملحق شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه فراخوانی بر حسب نیاز از سوی بخش‌های صنعتی داده می‌شود و دانشجویان پایان‌نامه‌های خود را برحسب این نیازها ارائه می‌دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها