کد خبر: 349287
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۲:۲۲:۴۵
| |

سخنگوی وزارت امور خارجه:

رونمایی از پویش «طرح صلح هرمز» به‌زودی انجام می‌شود + ویدئو

سخنگوی وزارت امور خارجه از رونمایی پویش طرح صلح هرمز (HOPE) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رونمایی از پویش «طرح صلح هرمز» به‌زودی انجام می‌شود + ویدئو
کد خبر: 349287
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۲:۲۲:۴۵

اعتمادآنلاین| «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جزئیات این طرح به شکل مکتوب از سوی وزیر امور خارجه در اختیار کشور‌های ذی‌نفع منطقه قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پویش طرح صلح هرمز گفت: جمهوری اسلامی ایران در ادامه ابتکارات و ایده‌هایی که برای صلح و ثبات در منطقه دارد این طرح جدید را مطرح کرده که طرحی بسیار مفصل و دارای بند‌های مختلف است و اهداف آن و راهکار‌های آن نیز بیان شده است.

او با بیان اینکه این طرح نیز به شکل اجمالی از سوی رئیس‌جمهور در سازمان ملل مطرح شد، افزود: به‌زودی وزیر امور خارجه پویش طرح صلح هرمز را به صورت مکتوب به کشور‌های منطقه ارائه می‌دهد و در اختیار کشور‌هایی که ذینفع هستند، قرار خواهیم داد.


آقای موسوی همچنین گفت: این طرح شامل کشور‌های منطقه حوزه خلیج فارس است و همه کشور‌های منطقه و سازمان ملل هم می‌توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اروپایی‌ها تمام ابتکارات خود را برای اجرای برجام به موافقت رئیس‌جمهور آمریکا گره زده‌اند.


سیدعباس موسوی در ادامه در خصوص برداشتن گام چهارم ایران برابر بی تعهدی اروپایی‌ها در اجرای برجام، گفت: اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند و همه طرح‌ها و ابتکارات خود را به موافقت رئیس‌جمهور آمریکا منوط کرده و گره زده‌اند.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران طراحی‌های خود را دارد و سناریو‌ها چیده شده است و در مدت باقیمانده که حدود یک ماه می‌باشد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، گام چهارم را برخواهد داشت.


سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: گام چهارم ایران، گام پایانی نخواهد بود و پیش‌بینی‌های دیگر نیز شده است، اما باید ببینیم طرف مقابل تا مدت زمان تعیین‌شده چه اقدامی خواهد داشت اگر همان گونه عمل کند، قطعاً طرح‌هایی را در دست اقدام داریم.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها