کد خبر: 349329
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۳:۳۳:۱۷
| |

حسینی، مدیر عامل کارخانه قند بیستون خبر داد؛

پرداخت مطالبات چغندر کاران از نیمه آبانماه در مدت یک هفته

محسن علی حسینی، مدیر عامل کارخانه قند بیستون، از پرداخت مطالبات چغندر کاران از نیمه آبانماه در مدت یک هفته خبر داد.

پرداخت مطالبات چغندر کاران از نیمه آبانماه در مدت یک هفته
کد خبر: 349329
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۳:۳۳:۱۷

اعتمادآنلاین| محسن علی حسینی، مدیر عامل کارخانه قند بیستون در جلسه ای که عصر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: حدود 56 سال از تاسیس کارخانه قند بیستون می گذرد این کارخانه یک شرکت دوکشته است و در پاییز و بهار کار قابل توجه ای را انجام می دهد.

به گزارش اعتمادآنلاین، علی حسینی مصرف چغندر قند درپاییز 97 را 88 هزارتن و در بهار 97 260 هزار تن اعلام کرد و افزود: به دلیل کم توجهی مسئولین و عوامل دیگر اگر انگیزه در کشاورزان ایجاد نشود کار به درستی پیش نخواهد رفت.

مدیر عامل کارخانه قند بیستون اظهار داشت: امسال متاسفانه به دلیل بحران سیل2 بار در بین کشاورزان بذر توزیع شد ولی به دلیل گل آلود بودن زمین قابلیت کاشت وجود نداشت و تولید چغندر قند به نصف کاهش یافت و علیرغم افزایش هزینه ها نسبت به سال قبل متاسفانه سال خوبی برای کارگران کارخانه نبود.

وی بیان داشت: هر سال در دوره بهاره و پاییزه برای حدود 500 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شد اما امسال مجبور شدیم حدود 80 نفر را از کار بیکار کنیم.

مدیر عامل کارخانه قند بیستون در ادامه افزود: کارخانه قند بیستون بدهی معوق به بانکها ندارد و برای من قابل قبول نیست که کشاورزان امروز چغندر را به ما عرضه کنند و 6ماه بعد هزینه آن را دریافت نمایند و با این روند کارخانه قند بیستون از سال قبل سعی داشته پرداخت ها را به حداقل زمان ممکن برساند و از نیمه آبان ماه مطالبات کشاورزان را ظرف مدت یک هفته پرداخت خواهیم کرد.

علی حسینی یادآور شد: بر اساس آمار در استان امسال 350هزار تن چغندر قند از کشاورزان خریداری شده است و کارخانه قند بیستون 130هزار تن از این مقدار را خریداری کرده است .

وی با اشاره به تعطیلی سالن تولید قند کله گفت: از سال قبل برای راه اندازی این سالن جلساتی تشکیل شد ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است این در حالی است که راه اندازی این سالن 15 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت وبرای 150 نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد کرد وی بوروکراسی اداری را دلیل عدم راه اندازی این سالن اعلام کرد.

دکتر علی حسینی در ادامه افزود: متولی در زمینه خرید شکر بدون واسطه وجود ندارد من حاضرم به خاطر اشباح بازار کرمانشاه شکر را با قیمت دولتی بین مردم توزیع کنم و اثر ذهنی مردم را از اینکه شکر وجود ندارد پاک نمایم.

مدیر عامل کارخانه قند بیستون تصریح کرد: موضوع کمبود شکر در کشور مطرح است و وقتی عرضه کم است تقاضا با فساد ایجاد می شود.

این مسئول در جواب خبرنگاران در خصوص عیار پایین قند در کارخانه قند بیستون در سال گذشته اظهار داشت: به دلیل بروز باران شدید در سال گذشته میزان قند، چغندر قند کاهش پیدا کرده بود و این مشکل عیار پایین، مربوط به کارخانه قند بیستون نبوده است و شکر کارخانه قند بیستون از نظر درصد سفیدی با شرکت برزیلی برابری و گاهی نیز بر این شرکت برتری دارد.

علی حسینی با اشاره به آغاز مدیریتش در اردیبهشت ماه 97 گفت: در سال 97 کارخانه قند بیستون 70 میلیارد تومان بدهی داشت اما در حال حاضر بدهی ندارد و از خرداد ماه 97به فکر راه اندازی تولید قند بوده و هستم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها