«فرانسه» از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه ابراز نگرانی کرد

وزیر دفاع فرانسه درباره عقب‌نشینی نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه ابراز نگرانی کرد.

«فرانسه» از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه ابراز نگرانی کرد
کد خبر: 349345
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۳:۵۳:۱۹

اعتمادآنلاین| «فلورانس پارلی» هشدار داد که تصمیم آمریکا مبنی بر عقب نشینی نیروهای نظامی این کشور از شمال شرقی سوریه- که دست ترکیه را در حمله به نیروهای دمکراتیک سوریه باز می گذارد- می تواند زمینه را برای ایجاد یک گروه دولت اسلامی فراهم کند.

این رسانه فرانسوی نوشت: فرانسه یکی از متحدان اصلی واشنگتن در ائتلافی به رهبری آمریکاست که از هواپیماهای جنگی این کشور برای حمله به اهداف نظامی و نیروهای ویژه گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه در زمین، با هماهنگی مبارزان محلی کرد و عرب استفاده می شود.

آمریکا روز دوشنبه با عقب نشینی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، نیروهای خود را به عنوان تلاشی برای پایان دادن به «جنگ‌های بی پایان»، از مرزهای شمال شرقی سوریه به عقب برگرداند.

پارلی به خبرنگاران در شمال فرانسه گفت: ما قصد داریم که مراقبت کنیم تا این انصراف اعلام شده از سوی آمریکا و حمله تهاجمی احتمالی توسط ترکیه اقدامی خطرناک را به دنبال نداشته باشد. به گفته او این چنین اقدام هایی در جهت به خطر افتادن جان مردم منطقه بسیار خطرناک است که با اهداف اولیه ائتلاف مغایرت دارد و در نهایت به نفع داعش تمام می شود.

وزیر دفاع فرانسه افزود: ما باید بسیار هوشیار باشیم که مانورهایی از این نوع، برخلاف اهداف ائتلاف بیش از آنکه داعش را تضعیف و ریشه کن کند به تقویت این گروه منجر خواهد شد.

مقامات فرانسوی پیشتر گفته بودند که خروج آمریکا پاریس را ناچار خواهد کرد که نیروهای خود را پس بگیرد. پس از اعلام مشابه ترامپ در ژانویه امسال، رئیس جمهوری فرانسه گفت که ترامپ را متقاعد کرده تا نظر خود را تغییر دهد.

فرانس 24 افزود: فرانسه پس از چندین حمله مرگبار به خاک این کشور، به ویژه در مورد تهدید گروه دولت اسلامی حساس شده است. مقامات این کشور معتقدند این گروه شبه نظامی همچنان تهدیدها را به دنبال دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها