کد خبر: 349351
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتظاراتی که تا دیروز از وزارت نفت داشتیم، امروز از سازمان امور مالیاتی داریم/ راهی جز پایه‌ریزی اقتصاد بدون نفت نداریم

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، تاکید کرد: راهی جز اینکه اقتصاد بدون نفت را در کشور پایه‌ریزی کنیم، نداریم. در حال حاضر با توفیق اجباری به سمت اقتصاد بدون نفت می‌رویم و اگر نگاه عاقلانه‌ای داشتیم باید در گذشته چنین اقدامی را انجام می‌دادیم.

انتظاراتی که تا دیروز از وزارت نفت داشتیم، امروز از سازمان امور مالیاتی داریم/ راهی جز پایه‌ریزی اقتصاد بدون نفت نداریم
کد خبر: 349351
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده در مجلس و ارجاع موادی از آن به کمیسیون اقتصادی، گفت: ما در حال ورود به فضای جدیدی هستیم که در این فضای جدید، اقتصاد را با فرض درآمد صفر نفتی برنامه ریزی می‌کنیم که اگر نفتی هم به فروش برسد پولش در درآمدهای عمومی مملکت وارد نمی‌شود.

او ادامه داد: اگر اقتصاد بدون نفت را در نظر بگیریم، سازمان امور مالیاتی جایگزین وزارت نفت می‌شود. هر سال امتیازاتی را به وزارت نفت می‌دهیم و مشخص می‌کنیم که از درآمدهای نفتی حدود 14.5 درصد را بردارد، 20 درصد هم به صندوق ذخیره ملی بدهد و مابقی را به خزانه واریز کند. این امتیازات برای این است که وزارت نفت تقویت شود و بتواند نیروهای کیفی بگیرد و برای این نیروها انگیزه ایجاد کند.

می‌خواهیم در بودجه 99 برای سازمان امور مالیاتی 200 هزار میلیارد ماموریت تعیین کنیم

این نماینده مجلس با اشاره به تکلیف سازمان امور مالیاتی در بودجه 99 تاکید کرد: در نظر داریم در بودجه سال 99 برای سازمان امور مالیاتی، 200 هزار میلیارد تومان ماموریت تعیین کنیم. سازمان امور مالیاتی برای انجام تکالیفی که بر عهده دارد و دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده باید تلاش سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی‌شده‌ای داشته باشد. ما نمی‌توانیم به کسی بگوییم در استخر شنا کن اما دست و پایش را ببندیم.

انتظاراتی که تا دیروز از وزارت نفت داشتیم امروز از سازمان امور مالیاتی داریم

حضرتی گفت: در موارد 23، 24، 25 و 26 لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده، نوسازی سازمان امور مالیاتی دیده شده، چون می‌خواهیم ماموریت جدیدی به سازمان امور مالیاتی بدهیم. انتظاری که پیش از این از وزارت نفت داشتیم و باید برای 80 میلیون نفر آذوقه تهیه می‌کرد، امروز از سازمان امور مالیاتی داریم.

راهی جز پایه‌ریزی اقتصاد بدون نفت نداریم

او با تاکید بر لزوم پایه‌ریزی اقتصادی بدون نفت در شرایط تحریمی، تاکید کرد: راهی جز اینکه اقتصاد بدون نفت را در کشور پایه‌ریزی کنیم، نداریم. در حال حاضر با توفیق اجباری به سمت اقتصاد بدون نفت می‌رویم و اگر نگاه عاقلانه‌ای داشتیم باید در گذشته چنین اقدامی را انجام می‌دادیم.

الیاس حضرتی با اشاره به ارجاع لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده به کمیسیون اقتصادی، گفت: مواد ارجاع شده به کمیسیون را بررسی خواهیم کرد اما باید با نمایندگان به صورت مفصل صحبت کنیم و ماموریت جدید سازمان امور مالیاتی و فضای جدید را دوستان درک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها