کد خبر: 349366
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۴:۳۵:۲۳
| |

مسعود اقبالی:

فدراسیون نباید مجیدی را به عنوان مربی تیم ملی انتخاب می‌کرد

کارشناس فوتبال ایران با تاکید بر انتخاب اشتباه فدراسیون فوتبال در انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی گفت که دستورها از جای دیگری به کمیته فنی داده می‌شود.

فدراسیون نباید مجیدی را به عنوان مربی تیم ملی انتخاب می‌کرد
کد خبر: 349366
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۴:۳۵:۲۳

اعتمادآنلاین| فرهاد مجیدی از سرمربیگری تیم فوتبال امید ایران استعفا کرد و حمید استیلی که پیش از این به عنوان مدیر در کنار این تیم بود، سرمربی شد. این تغییر و تحول با مصاحبه این دو فرد علیه یکدیگر همراه شد و حاشیه‌های زیادی ایجاد کرد. فرهاد مجیدی مدعی شده که از سوی استیلی و کمیته فنی در امور فنی تیم دخالت می‌شده و استیلی ضمن تکذیب این ادعا ایرادهایی از وی گرفت.

مسعود اقبالی, مدرس فیفا و کارشناس فوتبال ایران درباره حواشی و اتفاقات تیم فوتبال امید, اظهار داشت: من صحبت‌های مجیدی را گوش کردم و به این نتیجه رسیدم که مشکل اصلی ما مدیریت است. وقتی مجیدی را به عنوان سرمربی انتخاب می‌‌کنید باید از ابتدا بدانید که او چه ظرفیت و کیفیتی برای این عنوان دارد و آیا برای حضور در راس نیمکت تیم امید توانایی دارد یا خیر. این اشتباه بزرگی بود که از ابتدا انجام شد و مجیدی را برای سرمربیگری انتخاب کردند.

وی ادامه داد: بعد از اشتباه اول, حضور حمید استیلی در کنار او که خود تجربه بالایی در مربیگری دارد اشتباه دوم است. استیلی پرسپولیسی و مجیدی استقلالی است و استیلی مدعی سرمربیگری است و وقتی این فضا ایجاد شود طبیعتاً دخالت‌هایی صورت هم می‌گیرد. این دخالت‌های ناخواسته با مخالفت مجیدی رو‌به‌رو شد و این تضاد به درازا کشیده و غیر قابل حل شد و کار به اینجا رسید.

اقبالی تصریح کرد: کار سنگین بر عهده مجیدی بود و وظایف‌ها نیز در یک تیم مشخص است اما وقتی دخالت صورت می‌گیرد و وقتی تاج به عنوان رئیس فدراسیون و ساکت -که نمی‌دانم چه‌کاره است- جلوی این مسائل را نمی‌گیرند این مشکلات افزایش پیدا می‌کند و در نهایت مجیدی طاقت نمی‌آورد و استعفا می‌کند. واقعیت این است که اگر من هم تجربه مربیگری نداشته باشم و سرمربی یک تیم شوم و یک فرد با تجربه مانند استیلی که خودش مدعی است, در کنار تیم حضور داشته باشد, ناخودآگاه دخالت به وجود می‌آید. در این میان مدیران فدراسیون باید ورود و با دو طرف صحبت می‌کردند و اجازه نمی‌دادند کار به اینجا بکشد.

این کارشناس فوتبال راجع به نقش محمدرضا ساکت به عنوان مدیر سازمان تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال و اینکه مجیدی اعتقاد داشت او نیز در امور تیم امید دخالت می‌‌کرد, گفت: ساکت به دلیل بازنشسته بودن از دبیرکلی فدراسیون کنار رفت و حالا یک پست دیگر دارد که این موضوع جای ابهام است و باید دید که این سمت قانونی است یا خیر. زمانی که یک مربی بومی برای یک تیم انتخاب می‌شود باید انتظار هرگونه اتفاق و دخالت را داشت. وقتی شما مربی داخلی انتخاب می‌کنید و از او حمایت نمی‌کنید, همین می‌شود که دیگران از بیرون دخالت می‌کنند و نمی‌توان در این فضا کار کرد. در این حالت یا باید این اعمال نفوذ را بپذیری و کار کنی یا اینکه نپذیری و بروی. این موضوع از قدیم وجود داشته و برخی افراد چه سیاسی و چه اجتماعی، حتی نفراتی را به تیم ملی معرفی می‌کردند.

وی با اشاره به حضور 8 ساله کی‌روش در فوتبال ایران, عنوان کرد: کی‌روش چطور توانست در تیم ملی دو بازیکن اصلی (مهدی رحمتی و هادی عقیلی) را برای همیشه کنار بگذارد؟ مطمئناً‌ اگر مربی ایرانی این تصمیم را می‌گرفت, اجازه این کار به او داده نمی‌شد. الان نیز در تیم امید از جاهای مختلف اعمال نظر می‌کنند که اگر مربی این موارد را قبول نکند باید برود و اگر قبول کند می‌تواند به کارش ادامه دهد. مجیدی می‌گوید که 25 نفر به تیم ملی دعوت می‌شدند که در لیگ بازی نمی‌کردند! با این وضعیت امکان ندارد تیم به المپیک برسد. این تیم در گروه سختی قرار دارد و با این شرایط که بازی تدارکاتی نیز نداریم, چگونه می‌تواند برای المپیک و جام جهانی آینده کار کند؟ برای همین است که 44 سال نتوانستیم به المپیک برویم و همیشه درگیر این سیاسی‌بازی‌ها هستیم.

اقبالی درباره نقش کمیته فنی گفت: افراد کمیته فنی از دوستان من هستند اما آنها کاره‌ای نیستند و دستورها از جا‌های دیگر می‌آید و آنها فقط می‌گویند چشم. به غیر از معینی سایر اعضای کمیته فنی افرادی هستند که اهل فوتبال نیستند. آنها افرادی نیستند که رزومه داشته باشند و بتوانند سیاست‌گذاری کنند و مسائل را مو به مو بشکافند. در زمان کی‌روش با کمیته فنی برخورد بد شده و از آنها خواسته می‌شد در جلسات حرف از فوتبال نزنند. باید بدانیم سیاست‌ها از جای دیگر اعمال می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها