کد خبر: 349406
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۵:۳۵:۰۶
| |

‫«بایدن‌ها» در جلسه استیضاح ترامپ شهادت می‌دهند‬‎

مشاوران کنگره می‌گویند اگر مجلس سنا مجبور به برگزاری دادگاه استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا شود، «جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ها و فرزندی او نیز ممکن است مجبور شوند در این جلسه برای ادای شهادت حضور یابند.

‫«بایدن‌ها» در جلسه استیضاح ترامپ شهادت می‌دهند‬‎
کد خبر: 349406
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۵:۳۵:۰۶

اعتمادآنلاین| کارشناسان استیضاح می گویند، نه تنها بایدن ممکن است در برهه حساس کمپین انتخاباتی مجبور به چنین شهادتی شود بلکه بسیاری از رقبای اصلی او و 6 سناتور رقیب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نیز ممکن است به ناچار در جلسه شهادت شرکت کنند.

به همین دلیل، به گفته مشاوران کنگره، اگر مجلس نمایندگان آمریکاتصمیم بگیرد ترامپ را به خاطر اتهاماتی ناشی از تحقیقات بازرس ویژه پرونده روسیه استیضاح کنند این امر می تواند فرصتی را برای شهادت دادن افرادی همچون «پیتر استروزک» مامور اخراج شده «اف بی آی» یا برخی مقامات کلیدی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا ایجاد کند.

دموکرات ها کنترل بحث استیضاح را در مجلس نمایندگان آمریکا برعهده دارند و این مجلس به آرای اکثریت برای تصویب طرح استیضاح نیاز دارد که به شکل موثری در صورت تصویب، به منزله اعلام جرم سیاسی خواهد بود.

در صورتی که مجلس نمایندگان آمریکا آرای کافی را به دست آورد، طرح استیضاح راهی سنا خواهد شد که در آن دادگاه برگزار می شود و سناتورهای همچون هیات منصفه به قضاوت می نشینند و برای قانع کردن و کنار گذاشتن رئیس جمهور به دو سوم آرا نیاز هست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها