کد خبر: 349419
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۵:۵۹:۲۴
| |

جت الله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبر داد

پرداخت تسهیلات به بیش از 19 هزار کارآفرین روستایی

جت الله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت بیش از 19 هزار فقره تسهیلات به ارزش 16 هزار و 600 میلیارد ریال به کارآفرینان روستایی و عشایری خبر داد.

پرداخت تسهیلات به بیش از 19 هزار کارآفرین روستایی
کد خبر: 349419
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۵:۵۹:۲۴

اعتمادآنلاین| جت الله مهدیان - که به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم ویژه روز ملی روستا در شهرستان بیرجند حضور یافته بود، در حاشیه مراسم اظهار کرد: فعالیت‌های روستایی و عشایری باعث ایجاد ارزش‌افزوده بسیار در اقتصاد ملی می‌ شود و صنایع روستایی و عشایری در بسیاری از اقتصادها به‌عنوان پیشران مطرح هستند که زمینه‌ساز بسیاری از مشاغل گوناگون اقتصادی خواهند شد.

وی افزود: فعالیت‌ها و مشاغل روستایی و عشایری از ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری حائز اهمیت فراوانی است و برخی از این فعالیت‌های روستایی به‌عنوان نمادی از فرهنگ و اقتصاد کشور قابل معرفی هستند.

مهدیان در این رابطه تصریح کرد: مشاغل روستایی در همه استان‌ها به‌صورت سنتی و مدرن وجود دارند که زیبایی و تنوع خاصی به اقتصاد و فرهنگ ایران جلوه داده‌اند.

طبق اعلام بانک توسعه تعاون، رئیس هیات مدیره این بانک خاطرنشان کرد: هم‌زمان با اقدامات توسعه‌ای دولت برای ایجاد رونق اقتصادی بیشتر میان روستاییان و عشایر، بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری وارد فاز اجرایی و طرح شد و باگذشت 20 ماه از این طرح تاکنون 19 هزار و 620 فقره تسهیلات به ارزش 16 هزار و 600 میلیارد ریال به تعاونگران و کارآفرینان روستایی و عشایری پرداخت شده است.

وی پرداخت تسهیلات تکلیفی شامل مشاغل خانگی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی به مبلغ 930 میلیارد ریال طی سال 1397 و شش‌ماهه اول امسال را از دیگر خدمات این بانک جهت ایجاد و حفظ اشتغال نام برد.

مهدیان افزود: با بررسی آمارها و عملکرد بانک می‌توان گفت وظایف و تکالیفی که دولت و مجلس در راستای اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور بر عهده بانک توسعه تعاون قرار داده‌اند به‌خوبی ایفا شده است و باید بعد از این با برنامه‌ریزی و تداعی چشم‌انداز پیش‌رو موفقیت‌های بیشتری در این خصوص کسب کنیم.

گفتنی است، همایش ملی روز روستا و عشایر که پنج دوره آن در تهران برگزار شد، در ایستگاه ششم و برای اولین بار بعد از تهران به خراسان جنوبی رسید که نشان از توجه دولت به مناطق محروم و کم برخوردار دارد.

این همایش 15 مهرماه در بیرجند و با حضور جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا و معاونین آن‌ها برگزار شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها