عبدالمهدی با سران عشایر عراق دیدار کرد/ تاکید نخست وزیر عراق بر اجرای بیانیه مرجعیت

نخست وزیر و رئیس شورای عالی قضایی عراق امروز سه شنبه بر اهمیت اجرای محتوای بیانیه دفتر مرجعیت عالی دینی این کشور تاکید کردند.

عبدالمهدی با سران عشایر عراق دیدار کرد/ تاکید نخست وزیر عراق بر اجرای بیانیه مرجعیت
کد خبر: 349478
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۱۸:۵۵:۴۲

اعتمادآنلاین| ‎ در بیانیه دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق آمده است: فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق در دیدار با عبدالمهدی بر اهمیت همکاری قوای سه گانه و تلاش جدی برای برآورده کردن انتظارات مردم و بررسی تلاش های دولت برای پاسخ به خواسته های تظاهرات کنندگان و اقدامات قانونی مربوط به آن و عمل برای اجرای محتوای بیانیه دفتر مرجعیت دینی در جریان خطبه نماز جمعه گذشته تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، عبدالمهدی بر لزوم بسط امنیت و ثبات و احترام به قانون و نظم عمومی بعد از بازگشت زندگی به حالت طبیعی خود و توانمند کردن دستگاههای دولتی برای انجام وظایف خود تاکید کرد.

احمد صافی نماینده مرجعیت عالی دینی در عراق در جریان خطبه نمازجمعه گذشته خود گفت که مرجعیت پیشتر تشکیل کمیته ای از اسامی مشهور خارج از قدرت را برای تعیین گام های مبارزه با فساد پیشنهاد داده بود.

دیدار عبدالمهدی با سران عشایر عراق

عبدالمهدی همچنین با شمار زیادی از روسای عشایر عراق و چهره های سرشناس از استان های مختلف این کشور دیدار کرد.

در بیانیه دفتر عبدالمهدی آمده است: این دیدار برای بحث درباره اوضاع کشور و خواسته های مشروع تظاهرات کنندگان و راههای ارایه راه حل و تصمیمات لازم درباره آنها برگزار شد.

عبدالمهدی تصریح کرد: مرجعیت دینی و عشایر عراق دو رکن اساسی در همه رویدادهای تاریخ عراق بوده اند.

وی افزود: عشایر می توانند به ارایه پیشنهاد و راه حل برای بیان خواسته های عموم شهروندان و خصوصا تظاهرات کنندگان کمک کنند.

عبدالمهدی گفت: اوضاع به حالت طبیعی خود بازگشته و دولت اولین سری تصمیمات را برای پاسخ به مطالبات مشروع صادر کرده و تصمیمات دیگری نیز در راه است.

اظهارات الفیاض درباره طرف‌های حامی خرابکاران

مشاور امنیت ملی عراق از وجود طرف هایی خبر داد که حامی و پشتیبان افراد خرابکار و نفوذی در جریان تظاهرات اخیر در این کشور بودند.

فالح الفیاض در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: جان باختن شهروندان قلب ما را به در می‌آورد و کسانی را که خواهان بدی برای کشور بودند، قصاص خواهیم کرد.

وی افزود: ما تظاهرات را متهم نمی‌کنیم که علیه دولت بوده است بلکه طرف هایی هستند که در پس پرده (حمایت) از برخی خرابکاران و نفوذیها هستند و ما در این زمینه اطلاعات داریم.

وی تاکید کرد: به هیچ کس اجازه نمی دهیم که با خون فرزندان ما بازی کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها