سازمان ملل چقدر کسر بودجه دارد؟

دبیرکل سازمان ملل از کسری بودجه 230 میلیون دلاری و کاسته شدن از برخی جلسات و نشست‌ها و ماموریت‌های کارکنان شاغل در سازمان ملل متحد خبر داد.

سازمان ملل چقدر کسر بودجه دارد؟
کد خبر: 349500
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۲۰:۱۲:۲۷

اعتمادآنلاین| ‎ دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت که این سازمان با کسری بودجه 230 میلیون دلاری مواجه شده و ممکن است تا پایان اکتبر (مهر) نقدینگی سازمان ملل متحد خاتمه یابد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «آنتونیو گوترش» در نامه‌ای خطاب به 37 هزار کارمند سازمان ملل متحد گفت، باید تدابیر اضافی موقتی برای تضمین پرداخت حقوق و حق‌الزحمه‌ها اتخاذ شود.

در بخش از این نامه آمده است: «کشورهای عضو فقط 70 درصد از کل مبلغ مورد نیاز برای تامین بودجه ما را در سال 2019 پرداخت کرده‌اند. به همین دلیل با کسری بودجه 230 میلیون دلاری در پایان سپتامبر (شهریور) مواجه شدیم. ما با خطر پایان یافتن ذخایر نقدینگی خود مواجه هستیم.»

گفته می‌شود که آمریکا سه میلیارد دلار به سازمان ملل متحد بدهکار است. وزارت امور خارجه آمریکا سال گذشته از قطع کمک‌های خود به نهادهای امداد رسانی سازمان ملل متحد خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گوترش برای کاهش هزینه‌ها از به تعویق انداختن برخی نشست‌ها و جلسات و کاهش خدمات اشاره کرد و گفت که مقامات سازمان ملل تنها به سفرهای ضروری اعزام خواهند شد.

یکی از مقامات سازمان ملل متحد به شرط عدم افشای هویتش گفت: «گوترش اوایل سال جاری از کشورهای عضو خواسته بود برای رفع مشکلات نقدینگی، منابع مالی را به سازمان ملل اختصاص دهند، اما آن‌ها از انجام این اقدام امتناع ورزیدند.»

بودجه سازمان ملل برای سال‌ 2018- 2019 بدون لحاظ کردن بودجه عملیات ‌صلح‌بانی 5.4 میلیارد دلار است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها