عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی:

خاک ورزی حفاظتی انجام شود/ لزوم توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی، گفت: تصویر آینده کشاورزی ما از لحاظ اداوات و تجهیزات بر مبنای تمرکز و حداقل خاک ورزی به علت اهمیت خاک است.

خاک ورزی حفاظتی انجام شود/ لزوم توسعه مکانیزاسیون کشاورزی
کد خبر: 349509
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۶ ۲۱:۰۹:۳۸

اعتمادآنلاین| عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی، شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی گفت: از ابتدای سال 97 تصمیماتی در خصوص تخصیص ارز در بخش های مختلف از جمله ماشین آلات بخش کشاورزی گرفته شده که این امر سبب شفاف سازی و حمایت از تولیدکننده داخلی است.

وی با بیان این که ممکن است در این زمینه اختلاف نظر هم وجود داشته باشد، افزود: علیرغم نیاز ورود تکنولوژی به کشور اما با این سیاست ها موافق هستیم و باید فضای رقابت در زمینه تولید ادوات کشاورزی به وجود آورد.

کشاورز ادامه داد: آینده کشاوری کشور باید به سمت کاهش هزینه و ارتقاء خدمات حرکت کند یعنی باید ماشینی طراحی شود که چندین عملیات را همزمان انجام دهد.

وی بیان کرد: چون به دنبال افزایش تولید در واحد سطح هستیم، باید کیفیت خدمات هم بهتر شود و در فضای کاملاً رقابتی به کشاورز کمک کرد.

کشاورز گفت: تصویر آینده کشاورزی ما از لحاظ اداوات و تجهیزات بر مبنای تمرکز و حداقل خاک ورزی به علت اهمیت خاک است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که خاک‌ورزی هوشمند و دقیق یکی از نارسایی‌های کشاورزی ما است، گفت: ما به هیچ‌وجه نباید خاک‌ورزی‌های عمیق انجام دهیم.

کشاورز با تأکید بر این که باید هوشمندی سازی و مکانیزه کردن عملیاتی که تاکنون وجود نداشته است، انجام شود، افزود: مکانیزاسیون باید متناسب با شرایط خاک، سازگاری با محیط زیست و پایداری کشاورزی باشد از این رو باید به دنبال هوشمندسازی در این زمینه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به تولیدکنندگان گفت: به جای نمایشگاه و خیابان باید ماشین آلات کشاورزی را در مزرعه به کشاورز بفروشید و رضایت وی را جلب کنید.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها