نایب رئیس شرکت بورس تهران:

170 هزار میلیارد تومان پول در صندوق‌های سرمایه گذاری است

محمود رضا خواجه نصیری، نایب رئیس شرکت بورس، با اشاره به ظرفیت  مطلوب بازار سرمایه در جذب نقدینگی سرگردان جامعه، اشتغالزایی وثروت آفرینی برای مردم گفت: 170 هزار میلیارد تومان منابع در صندوق های سرمایه گذاری، به عنوان یکی از منابع قابل تجمیع در بازار سرمایه به شمار آمده و روند رو به رشد  آن در چند ماه اخیر نشانگر آن است که می توان بخشی از این منابع  را به سمت تامین مالی و انتشار اوراق و بخشی را به سمت ورود شرکت ها در بازار سرمایه هدایت کرد

170 هزار میلیارد تومان پول در صندوق‌های سرمایه گذاری است
کد خبر: 349626
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نایب رئیس شرکت بورس تهران از رشد حجم شرکتهای عرضه اولیه در بورس خبر داد و گفت: 170 هزار میلیارد تومان پول در صندوق های سرمایه گذاری وجود دارد.


محمود رضا خواجه نصیری، نایب رئیس شرکت بورس، با اشاره به ظرفیت مطلوب بازار سرمایه در جذب نقدینگی سرگردان جامعه، اشتغالزایی وثروت آفرینی برای مردم گفت: 170 هزار میلیارد تومان منابع در صندوق های سرمایه گذاری، به عنوان یکی از منابع قابل تجمیع در بازار سرمایه به شمار آمده و روند رو به رشد آن در چند ماه اخیر نشانگر آن است که می توان بخشی از این منابع را به سمت تامین مالی و انتشار اوراق و بخشی را به سمت ورود شرکت ها در بازار سرمایه هدایت کرد تا به واسطه آن شرکت‌های بیشتری وارد بورس شده و از مزایای آن بهره‌مند شوند .

او افزود: رشد حجم شرکت‌های عرضه اولیه در سال‌های اخیر نشانگر آن است که ظرفیت بازار سرمایه برای جذب نقدینگی بیشتر شده و همه این موارد نوید بخش آن است که نسبت بازار سرمایه و ارزش آن و همچنین جذب نقدینگی در این بازار، نسبت به سایر ارکان افزایش داشته که این روند، قابل تداوم است.

خواجه نصیری با بیان اینکه هدایت نقدینگی با در نظر داشتن فضای کلان اقتصادی کشور، نیاز به تفکر منسجم داشته و در این حوزه، سازمان بورس باید از بخشی نگری پرهیز کند، گفت: بر این اساس تمام سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی که در سطوح مختلف اعم از وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین سایر وزارتخانه هایی که به نوعی دستی بر آتش صنعت و بنگاه داری در کشور دارند، همه با هم باید به شکل سازمان یافته و با هارمونی یکسان و یکنواخت، این هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه را شکل دهند.

او افزود: در صورت بروز این اتفاق، بخش زیادی از انرژی هایی که در بخش های مختلف اقتصادی کشور برای تامین مالی، در جهت افزایش اشتغال و جلوگیری از نوسانات غیر عادی در بازارهای موازی مانند بازار ارز می شود، خود می تواند به جذب سرمایه در بورس منتهی شود.

به گفته خواجه نصیری، بر خلاف سایر بازارها که زمینه افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، رشد تورم و کاهش قدرت اقتصادی مردم را به همراه داشته است، ورود این حجم نقدینگی به سمت بازار سرمایه و هدایت آن به سمت تولید؛ میتواند علاوه بر اشتغالزایی نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

نایب رئیس شرکت بورس تهران با بیان اینکه اتکا فوق العاده سیستم اقتصادی کشور به بازار پول، کمی و کاستی سیستم پولی و مدیریت بانک‌های کشور را در وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم مشهود کرده است، تصریح کرد: بازار سرمایه جایگاهی است که می توان در آن به گونه ای عمل کرد که علاوه بر کسب سود توسط مردم، زمینه شفافیت درامد و شفافیت عملکرد مالیاتی مهیا شود.

به اعتقاد او ، در شرایط کنونی اقتصادی کشور، تنها یک راه‌حل وجود دارد که می تواند علاوه بر حل مشکل نقدینگی، منجر به رشد اشتغال زایی وافزایش ثروت مردم شود و آن حضور در بازار سرمایه است؛ به سخن دیگر بازار سرمایه تنها جایگاهی است که می تواند منافع مردم، اقتصاد و تولید را یکجا جمع کند.

خواجه نصیری خاطرنشان کرد: به نظر می رسد فرصت کنونی ایجاد شده در بازار سرمایه، فرصت بی بدیلی است و تمامی دست اندرکاران این بازار و کسانی که نسبت به سیاست گذاری هایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور اقدام می کنند باید به آن توجه داشته باشند و با پایش پیوسته این مسیر، در حفظ و تعالی آن کوشا باشند. قدر مسلم آن است که هماهنگی ها میان مجلس و دولت و اشراف کامل آنها به این موضوع، حرکت دراین مسیر را سرعت بخشیده و می تواند منجر به جذب نقدینگی بیشتر شود.

او افزود: سابقه و تجربه تمام اقتصاد های موفق دنیا نشان می‌دهد که مسیر و راهکار بهینه حل تمام مسائل اقتصادی می‌تواند بازار سرمایه باشد و امید می رود با همکاری تمام وزارتخانه های ذی‌ربط، این مسئله عملیاتی شده و پیرو آن شاهد افزایش حاشیه سود، بهبود وضعیت شرکت ها و حمایت از آنها که به‌شکل غیرمستقیم حمایت از سرمایه‌گذاران و سهامداران است، باشیم؛ ضمن اینکه با هدایت نقدینگی موجود به سمت بورس، سرعت جریان آبادانی برای اقتصاد کشور افزایش یابد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها