عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی:

19 میلیارد دلار در شش ماهه اول امسال ارز تخصیص داده‌ایم/ دلیل ثبات بازار ارز برگشت ارز صادرکنندگان و سامانه نیما است

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: یکی از دلایلی که می‌بینید در بازار ارز ثبات نسبی فراهم شده است، برگشت ارز صادرکنندگان و سامانه نیما است امروز هم اعلام شد که 19 میلیارد دلار در شش ماهه اول امسال ارز تخصیص داده‌ایم.

19 میلیارد دلار در شش ماهه اول امسال ارز تخصیص داده‌ایم/ دلیل ثبات بازار ارز برگشت ارز صادرکنندگان و سامانه نیما است
کد خبر: 349732
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۲:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح نظام بانکی، گفت: در این خصوص ضرب العجل خاصی تعیین نشده است، اما اصلاح نظام بانکی مسئله بسیار مهمی است.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن اصلاح نظام بانکی افزود: همیشه گفته‌ام در کوتاه مدت نمی‌توانیم آن را انجام دهیم مشکلاتی که سیستم بانکی ما دارد از نظر ناترازی بانک‌ها، دارایی‌ها معوقات اموال و مطالبات از دولت و مردم همه مسائلی است که به تدریج حل می‌شود و ما هم بر اساس مصوبات که قبل از شورای عالی هماهنگی اقتصادی گرفته‌ایم اقداماتی شروع کردیم در زمینه موسساتی که مقداری ناترازی داشتند.

همتی گفت: به تدریج اقداماتی را انجام می دهیم فکر می‌کنم اصلاح نظام بانکی زمان طولانی می برد مهم این است که حرکت ما به سمت اصلاح باشد. این موضوع را شروع کردیم و ان‌شاءالله با کمک بقیه اعضای دولت و مجلس بتوانیم مسائل را پیش ببریم.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد اقدامات این بانک برای جلوگیری از ایجاد مشکلات جدید در موسسات مالی، تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم دیگر موسسات غیر مجاز باشند برخی از موسسات مجاز بودند اما تراز هستند آنها را هم تحت مدیریت گرفتیم و بعضی از آنها را با ابزارهایی که در اختیار داریم کنترل می‌کنیم تا مشکلات کاهش پیدا کند.

همتی تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده و معرفی افرادی که ارز خود را به داخل نیاوردند به قوه قضائیه از ابزارهای ما است، اما تا کنون همراهی آنها خوب بوده و امیدواریم از این هم بیشتر باشد.

وی در مورد ادغام بانک‌های متعلق به نیروهای مسلح نیز تصریح کرد: روند بسیار خوبی در این زمینه در حال طی شدن است و فکر می‌کنم که برنامه‌ریزی کردیم تا پایان آذر ماه آنها اقدامشان قطعی شود مراحل به آرام در حال انجام است و بخش عمده‌ای از سهام آنها توسط بانک سپه تملک شده است. دارایی‌ها ارزش‌گذاری می‌شوند و طبق همان تصمیم کمیته عالی راهبردی این مجموعه پیش می‌رود و به نظر یکی از کارهای موفق و ماندگار در نظام بانکی خواهد بود.

وی در مورد رسیدن آمار بانک مرکزی به صندوق بین‌المللی پول و عدم در اختیار گذاشتن این آمار به رسانه‌های داخلی، گفت: من نمی‌دانم چطور این اتفاق افتاد از خودشان بپرسید ما به کسی آمار ندادیم، شما حرف ما را قبول ندارید حرف صندوق بین‌المللی پول را قبول دارید؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها