معاون امور دام وزارت کشاورزی خبر داد:

احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین

معاون امور دام وزارت کشاورزی گفت: با توجه به کاهش قیمت گوشت گاوی در بازار، اگر این کاهش قیمت ادامه داشته باشد؛ صادرات دام سنگین آزاد خواهد شد.

احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین
کد خبر: 349739
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۲:۳۷:۳۲

اعتمادآنلاین| مرتضی رضایی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی تخم‌مرغ گفت: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا، وارد شدن هرگونه دام بدون شناسه و کد هویت‌گذاری، کاملا ممنوع است.

وی ‌با بیان اینکه چندین ماه است که کانال صادرات تخم‌مرغ آزاد است و حدود 14 هزار تن صادرات داشته‌ایم، گفت: تولید تخم‌مرغ یک روند خطی دارد و مرغداران نمی‌توانند یکباره تولیدشان را افزایش یا کاهش بدهند.

رضایی ادامه داد: مصرف تخم‌مرغ در ماه‌ها و فصول مختلف کم یا زیاد می‌شود که معمولا در شش ماهه دوم سال افزایش مصرف تخم‌مرغ داریم و 60 درصد تخم‌مرغ در نیمه دوم سال تولید می‌شود؛ به این دلیل باید به اندازه افزایش تقاضا در نیمه دوم سال تولید کنیم‌.

وی مقصد اکثر صادرات تخم‌مرغ ایران را کشورهای عراق و افغانستان اعلام کرد و گفت: هدف تجار این است که به سایر کشورهای دنیا هم صادرات تخم‌مرغ داشته باشیم‌.

معاون امور دام وزارت کشاورزی با بیان اینکه نیاز کشور به جوجه بوقلمون 400 تا 500 هزار قطعه است، تاکید کرد: هیچگونه محدودیتی در صادر کردن مجوز تولید جوجه یکروزه بوقلمون به تولیدکنندگان نداریم و در حال حاضر حدود 11 واحد مجوز گرفته‌اند.

وی در پایان اضافه کرد: با تولید 300 هزار قطعه جوجه بوقلمون در داخل کشور قیمت آن شکسته خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها