احمد توکلی، فعال سیاسی اصولگرا:

ناطق‌نوری از پیشنهادم برای بازگشت به صحنه سیاست استقبال کرد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: در آخرین گفت‌وگویم با آقای ناطق به ایشان توصیه کردم که فرصت خدمت را بیش از این از دست ندهید و به ناملایمات احتمالی هم توجه نکنید که ایشان مثبت برخورد کردند.

ناطق‌نوری از پیشنهادم برای بازگشت به صحنه سیاست استقبال کرد
کد خبر: 349745
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۲:۵۳:۵۹

اعتمادآنلاین| احتمال حضور دوباره ناطق‌نوری در عالم سیاست چندی است که مطرح شده است و این گمانه‌زنی‌ها با حضور او در نشست جامعه روحانیت مبارز تقویت شد. حضور مجدد او بعد از سال‌ها کناره‌گیری از عرصه سیاست بی‌تردید می‌تواند منشأ اثر در مناسبات جریان‌های سیاسی و نتیجه دو انتخابات پیش رو باشد.

احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس و تحلیگر سیاسی درباره احتمال حضور علی‌اکبر ناطق‌نوری در عرصه سیاسی گفت: «از قرائن موجود به نظر می‌رسد که آقای ناطق‌نوری تصمیم گرفته است که دوباره به صحنه سیاسی بازگردد. یکی از نشانه‌های آن هم حضور ایشان در دو جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت است. آقای ناطق‌ فردی پرسابقه و توانا هستند که به دلیل بعضی دلخوری‌ها چندسالی از عرصه سیاست کناره‌گیری کردند و به امور علمی پرداختند. ضمن آنکه رویکرد ایشان قابل تقدیر است اما بر اساس هویت سیاسی برجسته‌ای که دارند ضرورت دارد که دوباره به سیاست بیایند زیرا حیف است که از چنین ظرفیتی استفاده نشود. در آخرین گفت‌وگویم با آقای ناطق به ایشان توصیه کردم که فرصت خدمت را بیش از این از دست ندهید و به ناملایمات احتمالی هم توجه نکنید که ایشان مثبت برخورد کردند. واقعیت این است که تعداد افراد استواری مانند آقای ناطق محدود است و بعد از مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور آقای ناطق در جامعه روحانیت مبارز مغتنم است».

توکلی در پاسخ به این پرسش که در صورت حضور ناطق‌نوری در عرصه سیاست، چه نیروهایی علیه او فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: «تصور نمی‌کنم که فرد یا گروهی علیه آقای ناطق اقدام خاصی انجام دهد یا سخنی بگوید اما ممکن است برخی خوشحال نشوند که چندان مهم هم نیست زیرا آقای ناطق اگر بخواهد به‌صورت جدی فعالیت کند تمام این ملاحظات را در نظر می‌گیرد و سپس می‌آید که فکر می‌کنم انشالله خواهد آمد».

این فعال سیاسی درباره هدف ناطق‌نوری از به صحنه آمدن گفت: «بی‌تردید هدف آقای ناطق شخصی نیست یعنی نمی‌آید که رئیس‌مجلس یا رئیس جمهور شود اما اگر هم بشود، حضور ایشان در عرصه انتخابات مغتنم است».

توکلی در پرسشی دیگر مبنی بر اینکه رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به حضور مجدد ناطق‌نوری در عالم سیاست چه خواهد بود، تصریح کرد: «من از رویکردهای اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر خاطره خوشی ندارم. گاهی کارهایی می‌کنند که واقعا به صلاح خودشان هم نیست. نمونه بارز سیاست‌های نادرست ایشان لیست امیدی بود که در انتخابات پیشین مجلس ارائه دادند. به برخی از دوستان اصلاح‌طلب هم گفتم که می‌توانستید به‌جای چنین افرادی یک لیست سی‌نفره متشکل از افرادی با سابقه، موثر مورد تأیید شورای نگهبان ارائه می‌دادید که برای مجلس فایده داشته باشند اما اصلاح‌طلبان به‌جای این کار نیروهایی بعضا کم تجربه را معرفی کردند که نتیجه‌اش در مجلس مشخص است. با چنین وصفی نمی‌دانم که تصمیم آنها برای انتخابات پیش رو پیست و آیا ائتلاف می‌کنند یا نه».

توکلی در پایان ارزیابی خود را از انتخابات آینده اینگونه گفت: «تصور می‌کنم اگر اصلاح‌طلبان نتوانند به یک جمع‌بندی کامل برسند بی‌تردید اصولگرایان پیروز انتخابات خواهند بود».

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها