ادوارد فیلیپ:

«فرانسه» از کردهای سوری حمایت می‌کند

نخست‌وزیر فرانسه ضمن انتقاد از خروج نظامیان آمریکا از شمال شرقی سوریه بر حمایت پاریس از کردهای سوریه در مبارزه علیه «داعش» تأکید کرد.

«فرانسه» از کردهای سوری حمایت می‌کند
کد خبر: 349772
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه روز گذشته (سه‌شنبه) ضمن انتقاد از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه تصریح کرد که پاریس همچنان به حمایت از نیروهای کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) در مبارزه علیه تکفیری‌های «داعش» ادامه می‌دهد.

روزنامه «میدل ایست آی» در آستانه عملیات نظامی برنامه‌ریزی‌شده ارتش ترکیه علیه کردهای شمال شرقی سوریه، فیلیپ تصریح کرد که مبارزه با داعش برای فرانسه در اولویت قرار دارد.

اظهارات این مقام فرانسوی به نوعی واکنش به اقدام اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بود که نظامیان آمریکایی را از مرز سوریه و ترکیه خارج کرد و آنطور که برخی تحلیلگران می‌گویند، چراغ سبزی را برای مداخله نظامی آنکارا در سوریه نشان داد.

فیلیپ به نمایندگان پارلمان گفت: «مبارزه علیه داعش، به پایان نرسیده است و همچنان (این مبارزه) در کنار نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه خواهد داشت».

نخست‌وزیر فرانسه در پاسخ به گروهی از نمایندگان پارلمان که از عدم حمایت آشکار دولت پاریس از نیروهای کرد در مقابل حمله احتمالی ترکیه انتقاد کرده بودند، چنین پاسخی را ارائه داد و گفت که برخلاف آمریکا، حمایت فرانسه از کردهای سوریه کاهش نیافته است.

این مقام فرانسوی توضیح داد: «استوار و منسجم حرف زدن به تحت تأثیر قرار گرفتن تردیدهای آشکار بازیگران خاص به ویژه دوستان آمریکایی، ارجحیت دارد».

گزارش‌ها حاکی از آن است که ترکیه به بهانه دور کردن شبه‌نظامیان کُرد از شرق رودخانه فرات، قصد دارد به شمال شرقی سوریه حمله کند و سوریه، این عملیات نظامی احتمالی را اقدام آنکارا برای به مهلکه انداختن خود توصیف کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها