کد خبر: 349791
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۴:۲۰:۲۹
| |

«پادشاه سوئد» 5 نوه خود را از مزایای سلطنتی خلع کرد

رسانه‌های غربی گزارش دادند «کارل گوستاف» شانزدهم پادشاه سوئد، پنج نوه خود را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از امتیازات سلطنتی خلع کرده است.

«پادشاه سوئد» 5 نوه خود را از مزایای سلطنتی خلع کرد
کد خبر: 349791
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۴:۲۰:۲۹

اعتمادآنلاین| این رسانه‌ها افزودند: پادشاه سوئد طی فرمانی پنج نوه خود را از سلطنت خلع کرده تا ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها، آنها از رعایت وظایف سلطنتی معاف شوند.

این پنج نوه همچنان عضو خاندان سلطنت باقی خواهند ماند و القاب دوک و دوسش را هم تصاحب خواهند کرد، اما از انجام تکالیف و تشریفات سلطنتی معاف خواهند بود. آنان دیگر از محل بیت‌المال مستمری دریافت نخواهند کرد.‌

ناظران می‌گویند، این اقدام ناشی از درخواست‌ها و فشارها به خاندان سلطنتی سوئد برای صرفه جویی در هزینه‌ها و دستمزدها است.

به این ترتیب این پنج نوه که بین یک تا پنج سال سن دارند دیگر واجد دریافت هزینه‌ها از محل مالیاتی که شهروندان می‌پردازند، نمی‌شوند.

تحلیلگران سوئدی براین باورند که این تصمیم واکنش پادشاه به طرح‌هایی است که در چند سال گذشته نسبت به رشد تعداد اعضای خانواده سلطنتی طرح شده بود و این که چند سال پیش پارلمان سوئد از تمایلش برای بازبینی هزینه‌های خاندان سلطنتی از محل بودجه عمومی خبر داده بود.

دیک هریسون تاریخدان سوئدی دراین باره گفت: این تصمیم در راستای نگاه جامعه سوئد است که فکر می کند نباید دیگر خرج و مخارج بیش از 100 عضو خاندان سلطنتی را از جیب خود بپردازد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها