کد خبر: 349842
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۵:۴۴:۰۰
| |

گزارش رویترز از تلاش چین برای انتقال نفت ایران؛

ارواحی که برای دور زدن تحریم‌های آمریکا قابل ردیابی نیستند

 داده‌ها نشان می‌دهد که تانکرهای نفتی متعلق به شرکت کاسکو (Cosco)  چین  پس از اعمال تحریم‌های ایالات متحده، برای تردد ردیاب خود را خاموش می‌کنند بر این اساس چهارده فروند از 43 فروند کشتی این شرکت چینی از 30 سپتامبر تا 7 اکتبر سیستم رهگیری  کشتی را خاموش کردند.

ارواحی که برای دور زدن تحریم‌های آمریکا قابل ردیابی نیستند
کد خبر: 349842
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۵:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رویترز در تحلیلی به تلاش چین برای دور زدن تحریم‌ها برای انتقال نفت ایران پرداخت.

داده‌ها نشان می‌دهد که تانکرهای نفتی متعلق به شرکت کاسکو (Cosco) چین پس از اعمال تحریم‌های ایالات متحده، برای تردد ردیاب خود را خاموش می‌کنند بر این اساس چهارده فروند از 43 فروند کشتی این شرکت چینی از 30 سپتامبر تا 7 اکتبر سیستم رهگیری کشتی را خاموش کردند.

تحلیل گران این روش را تاکتیکی می‌دانند که پیش از این ایران از آن استفاده کرده است.

در این روش، کشتی‌ها تبدیل به ارواحی می‌شوند که قابل ردیابی نیستند. حدود یک سوم تانکرهای نفتی متعلق به شرکت حمل و نقل نفتکش( Cosco ) از زمان تحریم‌های ایالات متحده علیه این شرکت، سیستم‌های ردیابی خود را خاموش می‌کنند. داده‌های شرکت ردیابی نشان می‌دهد که این کار در راستای انتقال نفت ایران صورت می‌گیرد.

سازمان بین‌المللی دریانوردی معتقد است که ردیاب‌ها اغلب برای پنهان کردن محل کشتی در هنگام انجام فعالیت‌های غیرقانونی خاموش هستند. یک کارشناس مسائل سیاسی در این باره می‌گوید: این بازی در حال تبدیل شدن به یک بازی موش و گربه است، با اینکه ایالات متحده آمریکا تحریم‌ها را اعمال می‌کند اما ایرانی‌ها (و خریداران چینی یا سایر آنها) راه‌های جدیدی برای دور زدن این موارد را پیدا می‌کنند که شامل تغییرات مالکیت کشتی‌ها و خاموش کردن ردیاب‌ها، می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها