امام جمعه شیراز:

پرونده‌های قضایی برای پیشرفت جامعه اسلامی باید کم شود

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد که اگر به دنبال پیشرفت در جامعه اسلامی هستیم باید میزان حجم پرونده‌های قضایی در استان و کشور کاهش یابد.

پرونده‌های قضایی برای پیشرفت جامعه اسلامی باید کم شود
کد خبر: 349853
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۶:۰۳:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ آیت‌الله لطف‌الله دژکام چهارشنبه 17 مهر در دیدار با رئیس دیوان عالی کشور در شیراز، با تاکید بر اینکه نباید هر شکایت و اختلافی به صورت پرونده درآید و در قوه قضاییه به عنوان یک دعوای حقوقی مطرح شود، گفت: شوراهای حل اختلاف موظف هستند تا صلح و سازش در میان افراد ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در این میان شوراهای حل اختلاف جایگاه مناسبی بر عهده دارند و می‌توانند با ایجاد صلح و سازش که وظیفه اصلی آنان است از ایجاد پرونده‌های قضایی بکاهند.

امام جمعه شیراز با اشاره به رویکرد دستگاه قضا نیز گفت: یکی از برنامه‎هایی که در دستگاه قضایی مورد نظر قرار گرفته افزایش نقش مساجد در دعوی قضایی است از این رو مساجد می‎توانند نسبت به کاهش دعوی حقوقی اقدامات مناسبی داشته باشند.

رئیس دادگستری استان فارس نیز در ادامه این دیدار گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌هایی که در شوراهای حل اختلاف حضور دارند تنها 23 روز است.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی افزود: در گذشته در فارس تنها 35 شورای حل اختلاف وجود داشت اما اکنون تعداد این شورا به هزار و 720 رسیده است.

او در خصوص طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دستگاه قضایی مورد توجه بوده است، افزایش آگاهی بخشی به مردم در حوزه قضایی است.

موسوی با بیان اینکه بر اساس این طرح حقوقدانان و افرادی که نسبت به دستگاه قضایی آگاهی دارند با حضور در مساجد آگاهی مردم را در این بخش افزایش می‌دهند، اضافه کرد: قرار است حقوقدانان در مساجد حضور داشته باشند و اولویت حضور نیز با قضات این دستگاه است.

رئیس دادگستری فارس با اشاره به حضور قضات در تمامی مساجد استان، عنوان کرد: علاوه بر قضات، وکلا و کارشناسان حقوقی نیز همچون گذشته در مساجد حضور دارند و به افزایش آگاهی افراد کمک خواهند کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها