کد خبر: 349872
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۶:۴۸:۲۲
| |

نماینده مردم تهران در مجلس:

آرادکوه، حق شهر ری نیست

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مشکلاتی که آرادکوه برای شهرستان ری ایجاد کرده است، گفت: لیاقت ری این نیست که چنین معضلاتی داشته باشد بلکه شهرری که مهد تمدن است باید به قطب گردشگری تبدیل شود.

آرادکوه، حق شهر ری نیست
کد خبر: 349872
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۶:۴۸:۲۲

اعتمادآنلاین| ‌ فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در همایش «ارتقاء مشارکت‌پذیری زنان در اجتماع» که در فرهنگسرای ولای شهرری برگزار شد، اظهار داشت: زنان نقش مهمی در توسعه جامعه دارند و باید مشارکت زنان را ارتقا دهیم.

ذوالقدر با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند زنان باید در مقدرات کشور مشارکت داشته باشند، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید می‌کنند که زنان باید دوشادوش مردان در جامعه و در رونق تولید و مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی حضورداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه نقش زنان در جامعه باید پررنگ شود، افزود: موانع حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی باید بررسی و آسیب‌شناسی شود؛ این موانع می‌تواند مسائل فرهنگی و آموزشی باشد که به دلیل ناکافی بودن آموزش و فرهنگ‌های سنتی ترجیح می‌دهند زن در خانه باشد.

ذوالقدر بیان کرد: فرهنگ‌ها باید تغییر پیدا کند چراکه وقتی مقام معظم رهبری شعار سال را رونق تولید نام‌گذاری کرده‌اند این امر چطور محقق می‌شود اگر قرار باشد 50 درصد جامعه مشارکت نداشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: البته هیچ اجباری نیست که همه زنان در امور جامعه مشارکت داشته باشند، ممکن است تعدادی از زنان بخواهند در خانه باشند که این موضوع را نکوهش نمی‌کنیم اما برای اینکه به جامعه ایده آل برسیم بایستی سطح آموزش زنان را بالا ببریم که در مورد حضورشان در احراز پست‌های مدیریتی هم حمایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه زنان باید بتوانند هم‌سطح با مردان آموزش ببینند، افزود: وقتی وزرا برای اخذ رأی اعتماد به مجلس می‌آیند، تعهد می‌گیریم که در بخش‌های مختلف ازجمله پست‌های معاونت، از ظرفیت زنان استفاده کنند اما هنگام احراز پست‌ها اظهار می‌کنند که زنان مراحل پست‌های مدیریتی را طی نکرده‌اند. مگر شما اجازه دادید که مراحل طی شود؟

وی با اشاره به حضور 17 زن در فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: گام‌های خوبی در جهت کارآفرینی و تسهیلات برای اشتغال‌زایی زنان برداشته‌شده است و توانمندی‌های زنان در سامانه‌ای در معاونت امور زنان ثبت می‌شود، در کل اقدامات خوبی صورت گرفته اما هنوز با ایده آل فاصله داریم.

شهرری باید قطب گردشگری شود

ذوالقدر در ادامه با اشاره به مشکلاتی که آرادکوه برای شهرستان ری ایجاد کرده است، گفت: لیاقت ری این نیست که چنین معضلاتی داشته باشد بلکه شهرری که مهد تمدن است باید به قطب گردشگری تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری شهرری باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: طرح خوبی برای گردشگری ری توسط آقای جهانگیری کلید خورده و در حال اجرا است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها