نماینده مجلس:

بودجه 320 میلیاردی مجلس برای بیمه زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت

عضو فراکسیون زنان مجلس از اختصاص بودجه 320 میلیارد تومانی برای بیمه زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.

بودجه 320 میلیاردی مجلس برای بیمه زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت
کد خبر: 349887
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۷:۲۰:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ شورای اداری دیشموک امروز با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، نماینده مردم تهران در مجلس و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

طیبه سیاوشی در این نشست اظهار داشت: از ابتدای ورود به مجلس یکی از نگرانی‌های ما حوزه زنان به ویژه زنانی در معرض آسیب بود.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: در قانون تلاش بر این بود این قشر از زنان در اولویت باشند.

وی تصریح کرد: امسال 320 میلیارد ویژه بیمه زنان سرپرست خانوار در لایحه بودجه 98 در نظر گرفته شد اگر چه اینها مُسکن هستند و مسایل زیر بنایی باید توجه شوند.

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: در این چهل سال بودجه‌هایی به اسم آمایش سرزمینی هزینه شده اما آنطور که باید قابل عملیاتی نبود.

وی بیان داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی از قبیل فقر مطلق، بیکاری و مواردی در حوزه زنان در مجلس بررسی‌های انجام گرفت.

سیاوشی با بیان اینکه دولت به تنهایی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی موفق نخواهد شد، ابراز امیدواری کرد بتوان با کمک همه دستگاه‌ها از آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان پیشگیری کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مباحث در مورد شهرستان‌های استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و ایلام بیشتر به بیکاری و مسایل اقتصادی بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: در این استان 53 مددجویانی که زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند 53 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه با مقرری نهادهای حمایتی کاری نمی‌توان کرد ادامه داد: باید تلاش و بررسی کرد که این بودجه که دیده شده به دست استان می‌رسد یا نه.

وی در خصوص مقابله با خشونت علیه زنان تصریح کرد: با مساعدت سازمان‌های مردم نهاد، مردم و مردان مجلس در تصویب لوایح باید این موضوع کاهش پیدا کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها