کد خبر: 349888
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۷:۲۴:۱۹
| |

تلویزیون چین:

ترکیه مدت‌ها برای حمله به سوریه برنامه‌ریزی کرده بود

سی سی تی وی، تلویزیون چین، در گزارشی با اشاره به شروع حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه خاطر نشان کرد آنکارا مدت ها پیش برای این اقدام برنامه ریزی کرده بود.

ترکیه مدت‌ها برای حمله به سوریه برنامه‌ریزی کرده بود
کد خبر: 349888
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۷:۲۴:۱۹

اعتمادآنلاین| گزارش خاطر نشان می کند یکی از علت هایی که ترکیه مدت های طولانی برای این عملیات برنامه ریزی کرده ارتباطاتی است که کردهای سوریه از سال 1984 تا کنون با حزب کارگران کردستان ترکیه داشته اند.

تلویزیون چین می افزاید بر اساس آنچه ترکیه اعلام کرده این عملیات هدفش شبه نظامیان کرد و نیروهای تروریستی داعش در شمال سوریه است.

این گزارش ادامه می دهد ترکیه می خواهد یک منطقه حایل امن در شمال سوریه ایجاد کند و کردها را از این منطقه بیرون کند.

گزارش تلویزیون چین حاکی است جنگنده های ترکیه مواضعی را در شمال شرق سوریه بمباران کرده اند و باعث هراسی بزرگ در میان مردم و غیرنظامیان شده اند.

این رسانه از قول مصطفی بالی سخنگوی نیروهای دمکرات کرد سوریه موسوم به "اس دی اف" آورده است که جنگنده های ترکیه در شروع کار مواضع غیرنظامی را بمباران کرده اند.

گزارش به نقل از وی تاکید می کند کردها نهایت صداقت را در ایجاد یک ساختار منطقه غیرممنوعه پروازی بین آمریکا و ترکیه نشان دادند اما این مردم بی دفاع شمال سوریه هستند که قربانی این صداقت شدند.

عملیات ترکیه بنا به گزارش تلویزیون چین و دیگر رسانه های رسمی این کشور درست سه روز پس از آن شروع شد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت آمریکا از شمال سوریه خارج می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها