کد خبر: 349892
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۷:۲۸:۲۹
| |

مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور:

اجرای طرح حضور قضات در مساجد ضروری است

سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور، گفت: اجرای طرح حضور وکیل و قاضی در مساجد برای آشنایی مردم از قوانین و دعاوی ضروری است.

اجرای طرح حضور قضات در مساجد ضروری است
کد خبر: 349892
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۷:۲۸:۲۹

اعتمادآنلاین| سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور، روز چهارشنبه در دیدار با آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در راستای آشنایی جامعه اسلامی از قوانین و مقررات دعاوی حقوق و دیگر مسائلی که در دادگاه‌ها روی می‌دهد حضور وکلا و قضات بسیاری از مشکلات و معضلات پیش روی جامعه را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از سوی رئیس قوه قضائیه مبنی بر ترسیم چارچوبی برای برقراری عدالت، دستگاه قضائی بوده است، افزود: دستگاه‌های قضایی در صدد اجرای این طرح با حضور یک وکیل و یا قاضی در مساجد است و در این مورد هیات عمومی دیوان عالی ایجاد وحدت رویه در مورد احکام متعارضی که در سراسر کشور باعث برداشت متفاوت می شود جلوگیری می‌کند.


رئیس دیوان عالی کشور خاطر نشان کرد: استقرار یک روحانی در شورای حل اختلاف از دیگر مواردی که باعث می شود پرونده‌های دعاوی قبل از اینکه وارد محاکم قضایی شود منجر به صلح و سازش طرفین دعاوی گردد و در نتیجه التهابی که در میان خانواده‌ها ایجاد می شود را کاهش می یابد.

حضور روحانیون در شورای حل اختلاف باعث صلح و سازش می شود


نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این دیدار گفت: استقرار یک روحانی در شورای حل اختلاف علاوه بر کاهش ورود پرونده‌ها به محاکم قضایی، صلح و سازش را در میان طرفین دعوا ایجاد کرده و همچنین ورود پرونده‌ها کاهش می دهد.


لطف الله دژکام افزود: مهم ترین اهداف و رویکرد روحانیون بر قراری آرامش اجتماعی وصلح و سازش است نبابراین حضور این قشر تاثیر گذار در شوراهای حل اختلاف، کاهش رسیدگی به پرونده‌های قضایی را به دنبال خواهد داشت.


وی ادامه داد: با توجه به احترامی که به وکلا و قضات دارم باید به گونه‌ای رفتار شود تا مردم را به شیوه قانون در تمامی موارد آشنا کنند.

میانگین رسیدگی به پرونده قضایی در فارس 23 روز است


رئیس کل دادگستری فارس در این دیدار از رسیدگی به پرونده های قضایی در این استان به طور میانگین 23 روز خبرداد و اظهار داشت: در استان پهناور فارس 35 شعبه تجدید نظر وجود دارد و میانگین مدت رسیدگی به هزارو 720 پرونده 23 روز طول می‌کشد که نشان از تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.


سید کاظم موسوی خاطر نشان کرد: برای استقرار یک قاضی و یا وکیل در مساجد نشستی در این مورد برگزار گردید و مقرر شد این طرح در این استان اجرایی و عملیاتی شود.


وی کرد: در اجرای این طرح که درراستای آشنایی مردم به مسائل حقوقی استقرار قاضی در مساجد یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است و نیز کسانی که با مسائل حقوقی آگاه هستند می توانند دراین طرح شرکت کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها