کد خبر: 349896
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۷:۳۵:۴۷
| |

شهرداری تهران:

قدم نخست هوشمندسازی تهران را برداشتیم

شهردار تهران با اشاره به اینکه قدم اول برای هوشمندسازی شهر تهران برداشته شده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا ارتباط بدنه شهرداری و اربابان رجوع کمتر شود.

قدم نخست هوشمندسازی تهران را برداشتیم
کد خبر: 349896
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۷:۳۵:۴۷

اعتمادآنلاین| ‌ پیروز حناچی شهردار تهران عصر امروز در مراسم افتتاح خانه لرزاده، گفت: در قرآن برای کسانی که اقدام به ساخت مساجد می‌کنند پاداش ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و لرزاده مصداق همین موضوع است.

وی ادامه داد: مرحوم لرزاده تعداد بسیار زیادی از مساجد کشور را نزدیک به 830 مسجد طراحی کرده است و در خود تهران هم مساجد زیادی کار دست ایشان است برای مثل مسجد امام حسین (ع) در میدان امام حسین (ع).

حناچی گفت: همچنین گنبد بسیار زیبای کاخ مرمر از کارهای استاد لرزاده است.

وی ادامه داد: تاثیرات این یادمان‌ها و موزه هایی که به نام این افراد افتتاح می شود این است که تازه شمعی روشن می‌شود.

حناچی گفت: بعد از روشن شدن این شمع‌ها تازه آنهایی که از مرحوم لرزاده چیزی به یادگار دارند می‌آیند آن را تقدیم می‌کنند تا این شمع پر فروغ‌تر شود.

شهردار تهران تصریح کرد:در همین اثری که پشت سر من است درایت و ذکاوت وی را می‌شود دید زیرا او استادی بوده است که از خود رد به جا می‌گذاشته است و جالب است که در طراحی خانه خودشان رد معماری مدرن را می‌بینیم.

وی افزود: اما نکته جالب این اثر این است که در همین اثر که گفته می‌شود مدرن است روح معماری ایرانی را می‌بینیم و ایشان اگر چه طرحی مدرنی را بنا کرده اما روحی ایرانی به آن تزریق کرده است.

حناچی خاطرنشان کرد: معماری سنتی ایران به لرزاده مدیون است زیرا در برهه‌ای که معماری ایرانی به دست فراموشی سپرده می‌شده است این هنر را احیا کرده است.

وی افزود: سامانه‌هایی که در حوزه شهرسازی امروز افتتاح شد قدم اول برای هوشمندسازی شهر تهران است و امیدواریم درگیری و ارتباط بدنه شهرداری را با مردم به حداقل برساند.

شهردار تهران ادامه داد: موضوع نما موضوع مهمی است و در شهرها در قدیم اصطلاح معمار باشی را داشتیم که افراد فرهیخته‌ای بودند که به انسجام معماری شهر توجه داشته‌اند.

حناچی گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم تا ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند از کیفیت بصری ویژه‌ای برخوردار باشد تا آرامش بصری به شهر بازگردد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها