کد خبر: 349897
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۷:۳۷:۰۹
| |

ورود اولین کشتی سوخت به بندر الحدیده یمن

جنبش انصارالله یمن امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که سرانجام اولین کشتی حامل سوخت پس از ممانعت ائتلاف عربستان برای سوخت رسانی به الحدیده، وارد این بندر در غرب یمن شد.

ورود اولین کشتی سوخت به بندر الحدیده یمن
کد خبر: 349897
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۷:۳۷:۰۹

اعتمادآنلاین| انصارالله در عین حال ائتلاف عربستان را به توقیف 9 کشتی دیگر سوخت متهم کرد که قرار بود 93 هزار تن بنزین و 123 هزار تن دیزل را وارد الحدیده کنند.

شرکت نفت یمن هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کشتی پهلو گرفته در بندر الحدیده پس از توقیف 55 روزه از سوی ائتلاف عربستان امروز (چهارشنبه) وارد الحدیده شد.

پیشتر شرکت نفت یمن با صدور بیانیه ای هشدار داده بود که در صورت ادامه جلوگیری عربستان سعودی از ورود نفتکش ها به بندر الحدیده یمن، ارائه خدمات ضروری به مردم متوقف و این کشور با فاجعه دیگری مواجه خواهد شد.

در این بیانیه، شرکت نفت یمن سازمان ملل متحد، جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری را مسئول عواقب این فاجعه انسانی دانسته و افزوده بود که جلوگیری از پهلو گرفتن کشتی ها در بنادر یمن باعث توقف کامل زندگی مردم خواهد شد.

پیش تر "مهدی المشاط" رئیس شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای اقدامات ائتلاف عربی در توقیف نفتکش‌ ها را محکوم و نسبت به عواقب ادامه این اقدام به شدت هشدار داده بود.

شرکت نفت یمن تیر ماه گذشته نیز اعلام کرد که ائتلاف سعودی شش کشتی حامل فرآورده‌های نفتی را با وجود داشتن مجوز رسمی سازمان ملل در چند مایلی بندر الحدیده توقیف کرده است.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که 13دسامبر سال گذشته (22 آذر ماه 97) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد به توافق هایی در باره استان های ساحلی الحدیده و تعز دست یافتند، اما این توافق ها با توجه به اختلاف های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

عربستان و امارات از فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها