کد خبر: 349900
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۷:۴۳:۳۳
| |

توقیف 3 دستگاه حفاری غیرمجاز در دشت ورامین

مدیر امور آب ورامین گفت:‌ سه دستگاه حفاری غیرمجاز چاه آب در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا شناسایی و با حکم قضایی توقیف شد.

توقیف 3 دستگاه حفاری غیرمجاز در دشت ورامین
کد خبر: 349900
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۷:۴۳:۳۳

اعتمادآنلاین| محمد داودی اظهارداشت: این دستگاه های غیرمجاز در شهرک صنعتی پیشوا، خیرآباد جنوبی ورامین و روستای داود آباد قرچک اقدام به حفر چاه کرده بودند که با سرعت عمل عوامل امور آب شناسایی، توقیف و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.


وی اظهارداشت: حفر چاه آب غیرمجاز، صدمه های جبران ناپذیری به آبخوان‌های منطقه و سفره های زیرزمینی وارد و سرعت بروز پدیده فرونشست که تهدید جدی دشت ورامین محسوب می‌شود را تشدید می‌کند.


داودی گفت: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب نگهداری و استفاده از دستگاه های حفاری، بدون داشتن مجوز تخلف است و هرگونه حفر و بهره برداری از چاه های غیرمجاز نیز جرم محسوب می‌شود.


به گفته وی برای مقابله با برداشت آب از چاه های غیرمجاز دشت ورامین از ابتدای امسال تاکنون 47 حلقه چاه آب غیرمجاز شناسایی شده و مراحل قانونی انسداد آنها در دست اقدام است.


مدیر امور آب شهرستان ورامین اظهارداشت:‌ با همکاری دستگاه قضا از ابتدای امسال 72 حلقه چاه غیرمجاز در دشت ورامین مسدود و از استحصال آب غیرمجاز نیز جلوگیری شده است.


شهرستان ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها