بختیاری، رییس کمیته امداد امام(ره) خبر داد؛

راه‌اندازی 3000 مرکز نیکوکاری در کشور

مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام(ره)، از راه‌اندازی سه هزار مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در کشور خبر داد.

راه‌اندازی 3000 مرکز نیکوکاری در کشور
کد خبر: 349906
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۸:۱۴:۰۹

اعتمادآنلاین| مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام(ره)، عصر امروز(17 مرداد) در دیدار با آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد کشور را دو میلیون و 230 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: 650 هزار خانوار از این تعداد خانوارهایی هستند که طی دوسال اخیر تحت پوشش کمیته امداد درآمده‌اند.

وی بابیان اینکه 70 درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد توسط زنان بی سرپرست اداره می‌شوند، اعلام کرد: به منظور تکریم زنان مددجوی تحت پوشش خود تاکنون در چند استان کشور از جمله قم و فارس طرحی را اجرا کرده‌ایم که تمامی اموری که مربوط به این زنان است توسط نیروهای بانوی کمیته امداد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: در میان بانوان مددجوی ما که سرپرست خانوار هستند، بانوانی را داریم که بنا به دلایلی از همسر خود جدا شده‌اند و در طرحی که آن را تاکنون در قم و با کمک طلاب اجرا کرده‌ایم، زمینه آشتی و بازگشت زوجین به زندگی مشترک را فراهم می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح در استان قم تاکنون بازگشت 160 زوج را به زندگی مشترک در پی داشته است.

بختیاری افزود: گروهی دیگر از بانوان مددجو هم بانوان جوانی هستند که همسرشان فوت کرده که برای این بانوان هم با در نظر گرفتن مشوق‌هایی آنها را به ازدواج مجدد تشویق می‌کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد: از کل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کشور 420 هزار نفر را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند که می‌توانیم برای آینده کشور به عنوان یک پتانسیل و ظرفیت خوب روی آنها حساب باز کنیم.

این مسئول در ادامه توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش را از مهمترین اولویت‌های کمیته امداد کشور برشمرد و اظهار کرد: طی سالهای گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای اشتغالزایی افراد تحت پوشش شده است.

رئیس کمیته امداد کشور در ادامه از راه اندازی سه هزار مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در کشور خبرداد و گفت: در این مراکز که توسط هیات امنای مساجد اداره می‌شوند، نیازمندان واقعی هر محله شناسایی خواهند شد تا آنها را تحت پوشش کمک‌های خود و خیرین این محلات قرار دهیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها