کد خبر: 349923
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۹:۱۲:۴۶
| |

7 درصد جرایم خراسان شمالی را زنان مرتکب می‌شوند

9 هزار و 236 نفر در نیمه نخست امسال در استان خراسان شمالی به دلیل ارتکاب جرایم مختلف دستگیر شده‌اند که هفت درصد آنان زن بوده‌اند.

7 درصد جرایم خراسان شمالی را زنان مرتکب می‌شوند
کد خبر: 349923
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۹:۱۲:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ فرمانده انتظامی خراسان شمالی روز چهارشنبه در دیدار اعضای هیات علمی دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد با وی اظهار داشت: البته میزان کل جرایم در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال 6 درصد کاهش داشته است.

سردار علیرضا مظاهری بر رابطه عکس میزان تحصیلات دانشگاهی با ارتکاب جرایم تاکید کرد و افزود: تنها کمتر از 2 درصد افرادی که در جرایم مختلف این استان مشارکت داشته و بازداشت شده اند، دارای تحصیلات عالی بوده و 78 درصد دستگیرشدگان دارای تحصیلات دیپلم به پایین و بخش زیادی از آنان کم‌سواد و بی‌سواد هستند.

وی با بیان اینکه 68 درصدد جرایم نیز مربوط به گروه سنی 25 تا 39 است، اظهار داشت: متاسفانه 78 درصد این افراد نیز بیکار بوده اند که این امر نیز رابطه مستقیمی با ارتکاب جرم دارد.

سردار مظاهری اظهار داشت: با وجود رشد کشوری جرایم، استان خراسان شمالی در این شاخص در جایگاه 26 قرار دارد و در سه سال اخیر جزو استان های کم جرم کشور بوده است.

وی با بیان اینکه آمار نزاع استان نیز در 2 سال اخیر آمار کاهش یافته، افزود: میزان جرایم مسلحانه، سرقت از طلافروشی ها و بانک ها در 2 سال اخیر صفر بوده و در جرایم خشن نیز با کاهش روبه رو بوده ایم.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بر تعامل با دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: باید برای برون رفت از مشکلات و آسیب ها از روش های علمی و پژوهشی استفاده کنیم که در این سال ها نیروی انتظامی در این مسیر نیز گام برداشته و برای ارتقای دانش کارکنان خود نیز تلاش کرده است.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد نیز در این دیدار گفت: با احتساب ورودی های جدید به این مرکز آموزش عالی هم اکنون سه هزار و 500 دانشجو در این مرکز آموزش عالی زیر نظر 60 عضو هیات علمی در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی تحصیل می کنند.

دکتر علیرضا حسینی اظهار داشت: دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد، در رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، که هر سال اطلسی از وضعیت دانشگاه ها ارائه می دهد رتبه نخست را در بین دانشگاه‌های خراسان شمالی به دست آورد.

وی اظهار داشت: این مرکز آموزش عالی، به عنوان تنها مرکز تک‌جنسیتی دخترانه آموزش عالی شرق کشور، در بین دانشگاه های کشور نیز رتبه 42 را کسب کرد که در مقایسه با رتبه‌بندی پیشین این پایگاه استنادی، که 67 بود، 25 رتبه ارتقا یافته است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده دستگاه ها از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه ها، عقب ماندگی در شاخص های مختلف را ناشی از بی توجهی به این امر دانست و افزود: باید تمامی اقدامات بر اساس روند علمی باشد.

در این دیدار تفاهم نامه علمی و پژوهش نیز توسط دانشگاه کوثر بجنورد و نیروی انتظامی خراسان شمالی به امضا رسید.

خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری 40 دانشگاه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها