کد خبر: 349939
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۹:۵۱:۴۳
| |

در پی حمله نظامی ترکیه به سوریه؛

مصر خواستار برگزاری جلسه اضطراری اتحادیه عرب شد

وزارت خارجه مصر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، خواستار برگزاری جلسه اضطراری اتحادیه عرب شد.

مصر خواستار برگزاری جلسه اضطراری اتحادیه عرب شد
کد خبر: 349939
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۹:۵۱:۴۳

اعتمادآنلاین| در این بیانیه که پایگاه وزارت خارجه مصر آن را منتشر کرد، آمده است که اقدام ترکیه تجاوزی آشکار و غیرقابل قبول علیه حاکمیت ملی کشوری عربی و در تناقض با قوانین بین المللی است.

وزارت خارجه مصر تجاوز ترکیه به سوریه را تهدیدی علیه امنیت و صلح جهانی دانست و بر ضرورت مسئولیت پذیری جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت برای مقابله با اقدامات ترکیه تاکید کرد.

قاهره همچنین نسبت به تبعات تجاوز ترکیه و تهدید روند سیاسی در سوریه هشدار داد و خواهان توقف تلاش های آنکارا برای تغییر هرم جمعیتی در شمال سوریه شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ساعتی پیش از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که عملیات ارتش این کشور در حمله جدید علیه حزب کارگران کردستان ترکیه "پ. ک. ک" و یگان های مدافع خلق "ی. پ. گ"، «چشمه صلح» نام دارد.

اقدام ترکیه برای حمله به شمال سوریه برغم مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی صورت گرفت.

کارشناسان سیاسی و شخصیت های مختلف در کشورهای جهان این اقدام ترکیه را ورود به باتلاق سوریه خوانده اند.

پیش تر ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا 4 فروردین 97) با همکاری گروه های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها